آرشیو شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۰
صفحه آخر
۲۴

اخبار کوتاه

نامه وودی آلن

کارگردان سرشناس سینمای جهانی در نامه ای، خواستار اهمیت جایگاه بازیگری شده است. وودی آلن در نامه ای که نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر آن را چاپ کرده است، از آکادمی اسکار خواسته تا بهای بیشتری به مسئول انتخاب بازیگران در فیلم ها داده شود. وی همچنین با حمایت از جولیت تیلور- در نامه اش نوشته: در فیلم های من عوامل انتخاب بازیگر نقش اساسی در ساخت فیلم ایفا می کنند و همان طور که سابقه ام نشان می دهد، فیلم هایم سرشار از بازی های فوق العاده بازیگران مرد و زن است که در ابتدا هیچ یک از آنها را نمی شناختم و همگی آنها از سوی جولیت تیلور، مسئول انتخاب بازیگران فیلم هایم به من معرفی شدند، اما هیچ گاه به من تحمیل نشدند.

نمایش قطب الدین صادقی

برخی بر این باورند که تئاتر پداگوژیک و آموزشی به دغدغه اصلی هنرمندان پیشرو تئاتر ایران تبدیل شده است و گویا تئاتر جدید دکتر قطب الدین صادقی هم در همین راستاست. نمایش «صدای یک دست» به نویسندگی و کارگردانی قطب الدین صادقی، هر روز ساعت 19 در تالار هنر به صحنه می رود. «صدای یک دست» کاری از گروه نمایش «هنر» است و برای رده سنی نوجوانان تولید شده است. صادقی بر این باور است که این نمایش ازداستانی استعاری بهره می برد که چیستی شایسته سالاری در جامعه را تفسیر می کند. ناصر آشوری، مهناز میرزایی، ندا خلیق، مهدی صفاری، مهران مرادی، کیان اسماعیلی، مجتبی واشیان و نادین قربانی بازیگران این نمایش اند.

نقش مورگان فریمن

ستاره سیاهپوست دنیای سینما دوباره در نقشی اکشن مقابل دوربین قرار می گیرد. این درام دلهره آور و اکشن «مقدار حرکت» نام دارد و مورگان فریمن بازیگر سرشناس، نقش اصلی را بازی می کند. این فیلم اولین ساخته بلند سینمایی استفن چامپانلی است که اصلیتی ایتالیایی دارد. هزینه تولید فیلم حدود 30 میلیون دلار برآورده شده و تهیه کنندگانش کشور آفریقای جنوبی را به عنوان لوکیشن انتخاب کرده اند که هزینه های تولید فیلم را پائین بیاورند. این بازیگر می گوید بازی در «مقدار حرکت» یک تجربه تازه کاری برای او به حساب می آید و با وجود سن بالا، آمادگی بازی در صحنه های اکشن آن را دارد.