آرشیو شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۰
شوک امروز
۱۶

پس از 6 سال کشمکش

مسئولان دانشگاه ویرجینیا در حادثه کشتار 32 دانشجو بیگناه شناخته شدند

گروه شوک: دادگاه عالی ویرجینیا پس از یک سال تحقیق و بررسی در پرونده قتل عام وحشیانه در یکی از دانشگاه ها، مسئولان این دانشگاه را از اتهام اهمال و کوتاهی در اطلاع رسانی حادثه تبرئه کرد.

این تیراندازی هولناک شش سال پیش در خوابگاه دانشجویی رخ داد که با مرگ 23 تن از دانشجویان به تراژدی هولناکی بدل شد.

رسیدگی به پرونده این حادثه پس از تحقیقات فراوان سال گذشته با محکومیت قاتل جوان و مسئولان دانشگاه به خاطر اهمال در اطلاع رسانی به پایان رسید اما اعتراض مقامات دانشگاه بار دیگر این پرونده را گشود و روی میز بازرسان ویژه گذاشت. شاکیان مدعی بودند مسئولان دانشگاه می بایست پس از کشف جسد دو دانشجو در خوابگاه، دانشجویان دیگر را از وجود فرد مسلحی در میان دانشجویان مطلع می کردند تا از این راه کشتار بعدی متوقف می شد اما دادگاه عالی پس از تحقیقات لازم مسئولان دانشگاه را از هر اتهامی تبرئه کرد. این دادگاه معتقد است تنها مقصر اصلی این کشتار همان قاتل است و فقط او باید محاکمه شود.

براساس گزارش دادستان ویژه، برای خانواده هر یک از قربانیان غرامت چهار میلیون دلاری تعیین شد اما قاضی پرونده این مبلغ را به 001 هزار دلار کاهش داد.سخنگوی پلیس در این باره گفت: «با رای دادگاه عالی درباره این پرونده تنها «چو» قاتل جوان این دانشگاه متهم کشتار سال 7002 است و هیچ کس دیگری مقصر نیست.»