آرشیو شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۰
ایران زمین
۲۰

<I>قصرشیرین منتظر بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران </I>

قصرشیرین - مجید سلیمانی تا زمانی که عراق به تعهدات خود در قبال تامین امنیت زوار ایرانی عمل نکند، امکان بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار وجود نخواهد داشت.

یاورمحمدی،سرپرست فرمانداری قصرشیرین درباره آخرین وضعیت مرز خسروی، اعلام کرد: تردد زوار در مرز خسروی یک رابطه 2 طرفه است که باید با توافق ایران و عراق انجام شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین افزود:طرف عراقی بارها اعلام کرده امنیت برقراراست و این درحالیست که هیچ اقدامی برای تثبیت آن انجام نداده،ازاین رو، زوار ایرانی نمی توانند به علت نبود امنیت از این مرز تردد کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون روزانه 250 تا 300 زائر عراقی از طریق مرز رسمی خسروی برای زیارت اماکن مذهبی کشورمان وارد ایران می شوند، اما در طرف مقابل، هیچ زائر ایرانی به علت وجود ناامنی و اقدامات تروریستی در محدوده خانقین تا بغداد به عنوان مسیر اصلی تردد، از مرز خسروی اعزام نمی شود.

محمدی به رایزنی های صورت گرفته با مقامات عراقی اشاره کرد و گفت: با وجود قول مسئولان عراقی هنوز اطمینان کافی برای اعزام زوار ایرانی به عتبات عالیات از مرز خسروی وجود ندارد و تا زمانی که امنیت کاروان های ایرانی تضمین نشود، نمی توان این کار را انجام داد.