آرشیو شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۰
صفحه آخر
۲۴
یادبود

سلمان در یاد ها درخشید

مراسم بزرگداشت سلمان هراتی عصر روز پنجشنبه، 9 آبان ماه در حالی برگزار شد که پسر او- رسول هراتی- به این مراسم نیامد اما متنی را درباره شخصیت پدر نوشته بود که برای مهمانان قرائت شد.

در این مراسم علیرضا قزوه، شاعر و مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با بیان این که حوزه هنری کتاب «مانا» زندگینامه سلمان هراتی را بزودی منتشر می کند، درباره این شاعر گفت: سلمان بیش از همه متعلق به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، حضرت علی (ع) و شهیدان است.

همچنین رسول هراتی- فرزند سلمان هراتی- درباره شخصیت پدر این گونه نوشته بود: «سلمان به شهادت خانواده دارای شخصیتی عجول و در بسیاری اوقات احساساتی بود که در آثارش نیز مشهود است. او بسیار اهل تفریح و تفرج با دوستان بوده و کمتر پیش می آمد که در خانه بماند. حتی گاهی خانواده را برای این کار به دردسر هم انداخته بود. در دوران سربازی هنگام بازگشت از اصفهان یک سنتور خرید و با خود به خانه آورد اما با مخالفت خانواده به دلیل ترس از حرف مردم آن سنتور برای همیشه در بام خانه ماند و به جای مضراب، خاک خورد.»

قادر طراوت پور، مدیر دفتر شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مراسم، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خواند که در بخشی از این پیام آمده است: «سلمان هراتی شاعر سال های غربت امام(ره) و دغدغه های دینی مستضعفان بود که لحظات ناب عرفان و حماسه را در بیکرانه های افق ادبیات جست وجو می کرد. نگاه خویش را به بسیط روزهای نیامده دوخته بود ولی ناگاه در چنین روزهای حزن انگیز همه زلالی خویش را به آسمان تقدیم کرد. سلمان، سلمانی از کاروان آرمانخواه انقلاب اسلامی، سحر به دنیا آمده ای صبح اندیش بود که هر چند عمری کوتاه داشت، اما همه همت بلند خویش را صرف پاکی ها و پاک ها کرد و آن گونه به امام انقلاب دلبستگی داشت که یک مرید پاک باخته به یک مراد به حق پیوسته.»