آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۳۸۳۶
ایران
۱۵

کرمانشاه، استان 4 فصل ایران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، به گردشگران پیشنهاد کرد، اگر از سرما فراری یا عاشق سرما هستند، به کرمانشاه سفر کنند.

به گزارش ایسنا محمدرضا ستایش فر با اشاره به جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه برای گردشگران افزود: کرمانشاه استان چهارفصل است که می تواند پذیرای هر نوع سلیقه ای باشد.

وی با بیان این که از شرقی ترین نقطه استان کرمانشاه تا غربی ترین نقطه آن، سرشار از تنوع اقلیمی، طبیعی و آب و هوایی است، تصریح کرد: دست کم دمای شهرهایی چون سنقر و کنگاور با حداقل دمای سردترین نقطه کشور یکسان است. ضمن این که حداکثر دمای شهرهایی چون قصرشیرین، گیلانغرب و سومار نیز باحداکثر دمای گرم ترین نقاط کشور یکسان است و این نشان می دهد که استان کرمانشاه به اندازه وسعت ایران زمین تنوع آب و هوایی دارد.

ستایش فر با اشاره به این که این شرایط بیانگر آن است که دیار کرمانشاه به خودی خود می تواند مملو از جاذبه های گرمسیری و سردسیری باشد، خاطرنشان کرد: از همین رو این استان هم برای افرادی که در فصل سرد سال می خواهند مناظر برفی و زمستانی را ببینند و هم برای آن دسته از افراد که از سرمای زمستان فراری اند، جاذبه های بی شماری دارد.به گفته وی، گردشگران همه این تنوع اقلیمی و آب و هوایی را می توانند در یک فاصله 200 تا 300 کیلومتری از استان کرمانشاه ببینند.