آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۱۱۸۷
صفحه اول
۱
کنگره

چه کسانی نخستین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی را کسب کردند؟

کمیته اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی 3 تن از چهره های علمی برجسته جهان اسلام را حائز کسب این جایزه عنوان کرد. سه شنبه شب، مراسم اختتامیه دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با حضور آیت الله جوادی آملی و نخبگان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه با اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی برگزار شد. در این مراسم نخستین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به 3 چهره علمی و پژوهشی جهان اسلام اعطا شد.

براساس اعلام کمیته اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی به خاطر تلاش علمی طولانی و پرثمر در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی و ارائه نظریه جامع در این زمینه در ابعاد گوناگون، پروفسور مسعود العالم چودری به خاطر تالیف ده ها اثر مهم و پرمراجعه در موضوع اقتصاد اسلامی و همچنین روش شناسی علوم انسانی اسلامی و ارائه نظریات مطرح در این دو عرصه و همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان به خاطر تلاش گسترده در جهت بسط و عمق بخشی به بانکداری اسلامی و تحقق عملی آن در نظام بانکی و ارائه چندین نظریه مهم در این عرصه این جوایز را دریافت کردند.

این کمیته همچنین از یک عمر تلاش علمی موثر و خستگی ناپذیر دو تن از چهره های علمی برجسته جهان اسلام آیت الله عبدالله جوادی آملی و آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به خاطر سهم تعیین کننده ای که در مهندسی و تعمیق اندیشه اسلامی ایفا کردند تقدیر و تشکر و از خداوند سلامتی و طول عمرشان را مسالت کرد.

دبیر علمی کنگره نیز طی سخنانی در مراسم اختتامیه با بیان اینکه 10 کمیسیون تخصصی با محوریت مراکز دانشگاهی برای برگزاری دومین کنگره علوم انسانی اسلامی تشکیل شد، ابراز داشت: برگزاری نشست های علمی و اداره کمیسیون در روز برگزاری کنگره از جمله وظایف دانشگاه های مربوطه بود.

رفیعی با تاکید بر اینکه محصول مجموعه این تلاش ها 508 چکیده مقاله و 405 مقاله بوده است، گفت: انتشار نشریه علوم انسانی اسلامی صدرا و برنامه های تلویزیونی بر فعالیت های کنگره اهمیت زیادی بخشیده است.