آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۱۱۸۷
سیاست
۲
خبر

سران فتنه، محارب هستند

حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در واکنش به برخی تلاش ها برای رفع حصر سران فتنه 88 اظهار داشت: ایستادن در برابر قانون سبب شد که سران داخلی فتنه محارب فی الارض و باغی محسوب شوند.

حجت الاسلام مصلحی در گفت وگو با تسنیم با تاکید بر اینکه اظهارنظر درباره جنبه حقوقی تخلفات سران فتنه، در صلاحیت دستگاه قضایی است، گفت: مهم ترین جرم این افراد، حرکاتی بوده که معنایی جز ایستادگی در برابر قانون نداشته است؛ کشور قانون دارد و اگر کسی به روند برگزاری انتخابات یا نتیجه آن اعتراض یا صحبتی دارد، باید در چارچوب قانون و از طریق مراجع قانونی اعتراض خود را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه این مساله بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته، ادامه داد: این آقایان نه تنها به دنبال پیگیری اعتراضات و شکایات خود در چارچوب قانون و از طریق مراجع قانونی نبودند بلکه همراهی با استکبار، آمریکا و دشمنان نظام را در دستورکار خود قرار دادند.

مصلحی تصریح کرد: به رغم حمایت رسمی و علنی گروه های مختلفی همچون ضدانقلاب، منافقین، سلطنت طلب ها و دیگر دشمنان تابلودار انقلاب و نظام از فتنه 88 و سران آن، این افراد هیچگاه حاضر نشدند دشمنان را محکوم کنند و متاسفانه هیچ گونه موضع گیری در برابر آنها نداشتند.

وی با بیان اینکه ایستادن در برابر قانون سبب شد سران داخلی فتنه محارب فی الارض و باغی محسوب شوند، گفت: عملکرد این افراد و روندی که در قانون شکنی در پیش گرفتند، کشور را با چالش های جدی مواجه کرد و هزینه های سنگینی در برابر مسیر رو به جلوی نظام ایجاد کرد.

وزیر اطلاعات دولت دهم در پایان در پاسخ به سوالی راجع به تلاش برخی جریانات سیاسی برای پوشاندن جرائم موسوی و کروبی، اظهار داشت: ایجاد محدودیت برای این افراد، مصوبه رسمی شورایعالی امنیت ملی است و مصوبه ای در این سطح را نمی توان به این سادگی لغو کرد. دستگاه قضایی نیز براساس مسائل سیاسی عمل نمی کند و فشارهای سیاسی نمی تواند قوه قضائیه را وادار به صدور چنین حکمی کند.