آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۹
ورزشی
۲۱

نایب قهرمان اروپا در خطر حذف

امشب در شروع هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا 8 بازی در گروه های پنجم تا هشتم برگزار می شود و بسیاری از نگاه ها به گروه ششم دوخته شده است. آنجا که بوروسیا دورتموند باید بکوشد نتیجه ای مثبت برابر ناپولی بگیرد زیرا شکست احتمالی مقابل تیم این فصل رافابنیتس اسپانیایی، به معنای حذف نایب قهرمان سال پیش اروپا از پیکارهای امسال خواهد بود. در حال حاضر و بعد از انجام 4 دیدار برای هر یک از تیم ها، آرسنال و ناپولی هر دو 9 امتیاز دارند و به حکم تفاضل گل اول و دوم اند و زردهای وست فالن با 6 امتیاز در جای سوم نشسته اند و مارسی بدون امتیاز و قعرنشین گروه و از حالاحذف شده است. قدر مسلم این که دورتموند بدترین تدارک روحی را برای این بازی داشته زیرا این هفته در لیگ آلمان 0-3 به رقیب بزرگش بایرن مونیخ باخت و 7 امتیاز از این حریف ویژه عقب افتاد. تیم آرسن وانژه فرانسوی میزبان مارسی است و در صورت فتح این بازی یکی از صعود کننده های قطعی خواهد بود، برخلاف دورتموند بازی اش در لیگ انگلیس را با نتیجه 0-2 از ساوت همپتون برد و در صدر جدول ابقا شد.

در گروه هشتم، هم مسابقات جالبی انجام می شود و با این که صعود بارسلونای 10 امتیازی قطعی شده اما بازی امشب این تیم با آژاکس 4 امتیازی و دیدار سلتیک 3 پوئنی با آ.ث.میلان 5 امتیازی سهمی مهم در تعیین دومین صعود کننده از این گروه دارند. آژاکس که در دیدار رفت با نتیجه ای قاطع به بارسا باخت، امیدوار است امشب در آمستردام در غیاب لیونل مسی مصدوم نتیجه ای بهتر بگیرد اما میلان دیدارش با سلتیک را باز باتزلزل شروع می کند زیرا شنبه شب در لیگ ایتالیا به تساوی 1-1 با تیم متوسط جنوا اکتفا کرد و انتقادات بیشتری را متوجه خود دید.

در سایر دیدارهای سه شنبه شب، در گروه پنجم بازل سوئیس میزبان چلسی است و شالکه به زمین استوا بخارست می رود و در گروه هفتم زنیت روسیه از اتلتیکو مادرید پذیرایی می کند و پورتو هم با استریا وین مصاف می دهد.