آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۹
شوک امروز
۱۶

حمل مشعل المپیک توسط غواصان در دریاچه بایکان

گروه شوک: گروه حمل کننده مشعل المپیک سوچی 2014 با استفاده از 3 غواص وارد دریاچه بایکان روسیه شد. این دریاچه به عنوان عمیق ترین دریاچه آب شیرین جهان شهرت دارد.

مشعل المپیک 2014 سوچی، قبل از سفر به دریاچه بایکان از سفر فضایی خود بازگشته بود. این مشعل در مسیر طولانی خود در آتن یونان روشن و تحویل روس ها شده بود. اخبار حاکی است مشعل در 16 آبان ماه جاری به وسیله دو کیهان نورد روس به خارج از ایستگاه فضایی بین المللی ISS انتقال یافت و فضانوردان با این مشعل فروزان مسیری را در فضا پیاده روی کردند.

اطلاعات منتشر شده حاکی است، مشعل در سفر فضایی خود با گذشت شش ساعت از پرتاب پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به ایستگاه فضایی (ISS) انتقال یافته بود. این نخستین باری است که مشعل المپیک در پیاده روی های فضایی مسیری را طی می کند.

در حال حاضر مشعل المپیک 2014 به وسیله کشتی یخ شکن به دریاچه بایکان رسیده است. این دریاچه در جنوب سیبری و میان دو استان ایرکوتسک و بوریاتیا قرار دارد و جزو میراث جهانی محسوب می شود. غواصان در این سفر مشعل را در اعماق دریاچه روشن کردند. دریاچه بایکان در نقطه ای دور افتاده قرار دارد و دارای حیوانات دریایی خاصی است.