آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۹
شوک امروز
۱۶

پسران خیابانی در انتظار مجازات

گروه شوک: عاملان قتل پسر نوجوانی در سافولک کانتی ماساچوست پس از دو سال در دادگاه مجرم شناخته شدند و به اتهام قتل از نوع درجه اول در انتظار رای قاضی دادگاه هستند.

شلدون ماتیر و نیاسانی وات که 16 و 18 ساله هستند، دو سال قبل پسر 14 ساله ای به نام خاویون بلیک را تنها به خاطر زندگی در محله رقبایشان با شلیک چندین گلوله به قتل رساندند.

مادر این نوجوان می گوید: من تازه احساس آرامش می کنم. واقعا از این که این اتهامات ثابت شده خوشحالم و امیدوارم با محاکمه عاملان این حادثه روح پسر من هم در آرامش قرار بگیرد.

به گزارش پلیس در زمان وقوع این حادثه، بلیک با این دو جوان ضارب و خلافکار درگیری لفظی پیدا کرده بود. این خلافکاران کم سن و سال که درصدد انتقام از این نوجوان برآمده بودند فهمیدند او ساکن محله پسرانی است که با هم دشمنی دارند، به همین خاطر تصمیم به قتل وی گرفتند.

این دلیل خصومت آن ها را بیشتر کرد، بنابراین در یک زمان مشخص با تعقیب نامحسوس، این نوجوان 14 ساله را در مکانی خلوت و نزدیک خانه اش به دام انداختند و با شلیک گلوله باعث مرگ او شدند.

بازرس ویژه سافولک کانتی ماساچوست در این باره می گوید: این جنایت باعث خشم بسیاری از مردم شهر شد. این که دو جوان 16 و 18 ساله مسلح باشند و در خیابان زورگیری کنند واقعا هولناک است.

طبق قرار دادگاه رای درباره این دو متهم تا یک ماه دیگر اعلام می شود، اتهام قتل از نوع درجه اول در ماساچوست مجازات حبس ابد دارد اما با توجه به سن کم این دو ضارب در زمان ارتکاب جرم چنین مجازاتی برای آنان در نظر گرفته نخواهد شد.