آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۹
حوادث امروز
۱۸

دستگیری 3 ماهیگیر در صید قزل آلای خال قرمز

سه ماهیگیر که در رودخانه حفاظت شده کرج پنهانی به صید قزل آلای خال قرمز دست می زدند دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان حیات وحش ایران، محیط بانان در کرج هنگام گشت و کنترل در محدوده رودخانه حفاظت شده کرج، با صیادان متخلف ماهی برخورد قانونی کرده و سه صیاد غیر مجاز را دستگیر کردند.رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج در این باره گفت: در اجرای ماده 14 قانون شکار و صید، کلیه ادوات جرم کشف و ضبط و متخلفان پس از تشکیل پرونده، برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. فردین حکیمی افزود: رودخانه حفاظت شده کرج از زیستگاه های اصلی ماهی قزل آلای خال قرمز بوده و بر اساس قوانین شکار و صید و دستورالعمل های صادره از سازمان حفاظت محیط زیست، صید این گونه صرفا در فصول خاصی از سال و آن هم با کسب مجوز از محیط زیست، مجاز خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صید غیرمجاز، با متخلفان مربوطه برخورد خواهد شد.

بر اساس ماده 680 قانون مجازات اسلامی، هرکسی بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حمایت شده کند به حبس یا جزای نقدی تعیین شده در این قانون محکوم خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیات دولت، جریمه قابل پرداخت برای صید غیرمجاز هر قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز معادل 200 هزار ریال است.ماهی قزل آلای خال قرمز از گونه های حمایت شده کشور محسوب می شود و در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت IUCN در آستانه انقراض (EN) قرار دارد.