آرشیو یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۵۲
سیاسی
۲

شمخانی: مقاومت مردم سوریه افکار عمومی را از تروریست ها متنفر کرده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تاثیر گذاری پایمردی ملت سوریه در برابر تروریست های تکفیری وابسته اظهار کرد: مقاومت مردم سوریه موجب تبیین حقایق جاری در این کشور و تنفر روز افزون افکار عمومی از جنایت گروه های تروریستی شده است.

علی شمخانی، در دیدار وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه، حاکمیت اراده ملت سوریه در تبیین سرنوشت کشورشان را ضرورتی غیرقابل اجتناب عنوان کرد و افزود: برخی کشورها تلاش می کنند با طرح شعارهای دموکراسی خواهانه، بدون توجه به خواست مردم سوریه، با استفاده از ابزار خشونت و جنگ منافع خود را در عرصه تحولات سیاسی این کشور حاکم کنند.

وی با استقبال از تلاش های بین المللی صادقانه برای حل و فصل بحران سوریه و جلوگیری از خونریزی و ویرانی در این کشور اظهار کرد: امروز همه کشورهای منطقه و جهان به درستی رهیافت جمهوری اسلامی ایران برای بحران سوریه که مبتنی بر راهکار «سوری سوری» است، پی برده اند.

در این دیدار، وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه، ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات این کشور و پیروزی های ارتش در برابر جبهه تروریسم، از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از ملت سوریه سپاسگزاری کرد.