آرشیو یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۵۲
فرهنگ و هنر
۵

جنجال تازه درباره مزار قیصر

شش سال پس از درگذشت قیصر امین پور، مسئولان فرهنگی استان خوزستان در حالی از تغییر شکل سنگ قبر وی خبر می دهند که همسر وی می گوید، در این زمینه با وی تماسی گرفته نشده است.

به گزارش مهر، شش سال پس از درگذشت قیصر امین پور، شاعر نامدار ادبیات انقلاب اسلامی، بحث بر سر ساختار و شکل مزار این شاعر پرآوازه ایرانی کماکان ادامه داشته و در تازه ترین اظهارنظر صورت گرفته در این باره محمد شریفی، مدیر مرکز آفرینش های حوزه هنری استان خوزستان اعلام کرده است برای تغییر سنگ مزار زنده یاد قیصر امین پور از شکل مدور، منتظر اعلام موافقت اداره ارشاد گتوند و خانواده امین پور هستیم.

به گفته وی، سنگ مزار مرحوم امین پور به صورت دایره و به شکل صدفی که در دل آن مرواریدی قرار دارد، ساخته شده و این در حالی است که سنگ مزار مسلمانان به صورت مستطیل است؛ به همین خاطر حوزه هنری استان خوزستان به مسئولان اداره ارشاد شهر و شورای شهر گتوند و خانواده مرحوم امین پور پیشنهادهایی مبنی بر ایجاد تغییرات در سنگ مزار داده است تا در صورت دادن جواب مثبت از سوی آنان، تغییرات لازم را با مشارکت آنها انجام دهیم.

این اظهارنظر در حالی رخ می دهد که چندی پیش علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری نیز در سفر به شهر گتوند به مناسبت سالگرد درگذشت امین پور در سخنانی با انتقاد از ساختار سنگ مزار وی اظهار داشته بود: سنگ قبر مسلمان باید به شکل مستطیل باشد. من یک بار قیصر را در خواب دیدم که از شکل سنگ قبرش ناراضی بود و وظیفه دارم که این نکته را بگویم.