آرشیو یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۵۲
جامعه
۱۷

50 درصد کاروان های عمره امسال تکمیل شد

رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل ظرفیت 50 درصد کاروان های عمره مفرده امسال از ابتدای آغاز ثبت نام ها تاکنون خبر داد.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی اظهار کرد: اولویت های جدید عمره مفرده براساس تکمیل ظرفیت کاروان ها در استان ها اعلام می شود.معاون حج عمره سازمان حج و زیارت از ممنوعیت اعزام زنان و دختران تنهای زیر 45 سال به عمره خبر داد و گفت: دستورالعملی برای اعزام این زنان با یکی از محارمشان تدوین و به استان ها ابلاغ شده است.

ناصر خدرنژاد در گفت وگو با مهر با اشاره به این که شرایط عربستان به گونه ای است که از ورود زنان و دختران کمتر از 45 سال به تنهایی جلوگیری می شود، افزود: سال های گذشته همین شرط و ممنوعیت برای اعزام زنان کمتر از 45 سال وجود داشته، اما با روش های گوناگون این افراد اعزام می شدند که البته در برخی موارد با مشکلاتی رو به رو بوده ایم به طوری که قبل از ورود به عربستان به کشور بازگردانده شدند و بر همین اساس امسال برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی دستورالعملی را تدوین کرده ایم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ادامه داد: این افراد می توانند با یکی از محارم خود مانند برادر، داماد، همسر، خواهرزاده و برادرزاده اعزام شوند، اما در مجموع برای هیچ زن تنهایی در این سن ویزا ورود به عربستان صادر نمی شود.

وی در مورد تشکیل شورای عالی حج اظهار کرد: زمان تشکیل این شورا بستگی به تصمیم رئیس جمهور دارد و زمان آن فعلامشخص نشده است. خدرنژاد درباره سهمیه حج دستگاه های مختلف بیان کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی حج که در گذشته گرفته شده بود این سهمیه ها اعمال می شود به طوری که هیچ دستگاهی سهمیه ای برای حج ندارد به جز خانواده شهدا، دانشجویان، ایثارگران و زوج های جوان.