آرشیو سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۸۴۱
حوادث
۱۴

باج خواهی 150 میلیونی مردی از همسر سابقش

باشگاه خبرنگاران: رییس پلیس فتای استان کرمان از دستگیری مردی خبر داد که با تهدید همسر سابقش به انتشار فیلم های خصوصی، قصد داشت از او مبلغ 150 میلیون ریال اخاذی کند.

سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه همسر سابقش با تهدید به انتشار فیلم های خصوصی او در فضای مجازی، قصد دارد از وی مبلغ 150میلیون ریال اخاذی کند، پیشگیری از وقوع این جرم و دستگیری مجرم در دستور کار قرار گرفت. بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس فتا تشکیل و پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تجسس های فنی، محل اختفای همسر سابق شاکی که در یکی از محله های حاشیه یی شهر کرمان بود، شناسایی شد.

اسماعیلی تصریح کرد: ماموران انتظامی صبح دوشنبه در عملیاتی غافلگیرانه این فرد را دستگیر و وی را در رسیدن به هدفش ناکام گذاشتند.

وی اذعان کرد: مجرم دستگیر شده در بازجویی های صورت گرفته از سوی پلیس اقرار کرد قصد داشته در صورت عدم پرداخت پول از سوی همسر سابقش، بعد از انتشار فیلم در فضای مجازی از کشور خارج شود که این کار دسترسی به او را مشکل می کرد.

رییس پلیس فتای استان کرمان با بیان اینکه مجرم دستگیر شده تحویل دستگاه قضایی شد، خاطرنشان کرد: شهروندان همواره عکس ها و فیلم های شخصی خود را در مکانی امن نگهداری کرده و با اعتماد بیجا زمینه بروز جرایم سایبری را فراهم نکنند.