آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۳۵
جامعه
۴

سلام ایران

تلفن تماس: 88769075

پرداخت بیش از اندازه به بیمه:آقای راکعی از قابل توجه بودن مبلغ ماهانه که برای بیمه تامین اجتماعی از کارگران کسر می شود، انتقاد کرده و گفته اند «در فیش حقوقی بیمه شدگان تامین اجتماعی به طور متوسط 130 تا 140 هزار تومان کسر می شود، اما در موقع درمان خیلی به درد فرد بیمار نمی خورد و این رقم در مقایسه با خدمت ارائه شده زیاد است». ما هم امیدواریم خدمات تامین اجتماعی مناسب تر شود، اما لازم به یادآوری است که این مبالغ تنها هزینه درمان را شامل نمی شود و پرداخت ازکارافتادگی، بازنشستگی و حتی بیمه بیکاری هم هست که در دل این رقم به عنوان پس انداز بیمه شونده لحاظ می شود.

روزهای چاپ صفحه تاریخ: آقای جهانگیر در مورد صفحه تاریخ پرسیده اند که چرا درروزهای مشخص و تعیین شده کار نمی شود و از دست اندرکاران این صفحه خواسته اند که مشخص کنند دقیقا چه روزهایی این صفحه چاپ می شود. به آگاهی این هموطن محترم می رسانیم به غیر از موارد استثنا صفحه 10 (تاریخ) در روزهای زوج هفته (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) به همکاران سرویس تاریخ تعلق دارد و مطالب تاریخی در آن منتشر می شود.

لغو دستورالعمل وزارت بازرگانی: آقای غلامی از مسئولان وزارت بازرگانی خواسته اند نسبت به لغو دستورالعملی که بر مبنای آن به مشاوران املاک پروانه کسب نمی دهند، اقدام کنند.ما با پیگیری و سوال از دست اندرکاران این موضوع به این نتیجه رسیدیم که علت عدم صدور پروانه کسب جدید به مشاوران املاک، بیش از حد مجاز شدن واحدهای این صنف در تهران است. همان طور که شهروندان تهرانی می بینند، در هر کوچه حداقل یک بنگاه مشاور املاک وجود دارد.

تبعیض بین کارگران و مسئولان:آقای نامدار از اجحاف و تبعیض بین کارگران و مسئولان بلندپایه در سازمان تامین اجتماعی طی دولت های نهم و دهم گله کرده و گفته اند بین حقوق 500 هزار تومانی یک کارگر با پاداش 120 میلیون تومانی مدیران سازمان تامین اجتماعی چه رابطه ای وجود دارد؟ خوشبختانه به این تناقض ها در پرونده تحقیق و تفحص مجلس در همین هفته گذشته اشاره شد و تمامی مسئولان و مجلسیان به دنبال راه حلی هستند تا چنین تخلفاتی دیگر اتفاق نیفتد.