آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۳۵
ایران زمین
۲۰

گوناگون

برف مدارس 8 استان را تعطیل کرد

گروه ایران زمین: به دنبال بارش سنگین برف و سرما در بیشتر استان های کشور، مراکز آموزشی چند شهر دیروز شنبه تعطیل شد.

براساس این گزارش، آموزش و پرورش مرند همه مدارس این شهرستان را دیروز تعطیل اعلام کرد. همچنین به علت بارش برف و سرذی هوا، مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی هم دیروز تعطیل بود و کلاس های دانشگاه آزاد این استان نیز از ساعت 10:30 همان روز شروع شد. از طرفی، آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز به علت برف و برودت هوا مدارس ناحیه 1و2 ارومیه، سیلوانا، صومای برادوست، نازلو، انزل، مرحمت آباد، سلماس، سردشت، اشنویه و چایپاره را شنبه 23 آذر تعطیل اعلام کرد. همچنین مدارس استان زنجان، آوج قزوین، فریدن، فریدونشهر و بوئین میاندشت اصفهان، کردستان، همدان و چند روستای چهار محال و بختیاری نیز به علت بارش برف و سرما دیروز تعطیل اعلام شد.

شناور کاتاماران در انتظار گردشگران

کیش- خبرنگار ایران نخستین شناور گردشگری از جنس فایبرگلاس با نام کاتاماران در جزیره کیش درحال ساخت است که تا پایان امسال به آب انداخته می شود.

این شناور 3 طبقه با طول 34 متر دارای عرشه ای وسیع است که اینک کل سازه و بدنه آن ساخته شده و در چند ماه آینده مراحل نصب موتور و راه اندازی سیستم رانش آن تکمیل خواهد شد.

شناورکاتاماران فایبرگلاس گردشگری با طراحی زیبا و ساختار منسجم به طور کامل در داخل کشور و به دست کارشناسان مجرب دریایی طراحی و ساخته شده که این امر نشان دهنده توان بالای صنعت ساخت شناور در کشور است.

بسته شدن آزاد راه رشت- قزوین

رشت- خبرنگار ایران آزادراه رشت- قزوین حدفاصل رودبار- توتکابن در باند شرقی به علت مرمت آسفالت تا روز پنجشنبه از ساعت 8 تا 17 بسته است.

حجت شعبانپور، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در این باره اظهار داشت: جاده قدیم رودبار- رستم آباد به عنوان جاده جایگزین تعیین شده است.

شعبانپور از رانندگان خواست تا پایان عملیات راه سازی ضمن همکاری با عوامل پلیس راه و راهداری، با حفظ ملاحظات ایمنی و احتیاط کامل تردد کنند. آزادراه رشت- قزوین به طول کلی 4/137 کیلومتر از مهم ترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال- جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالابین 2 قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.