آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۵۵۴۴
ایران زمین
۲۰

دردسرهای اختلاف اداری در آذربایجان شرقی

سید مسلم یگانه منطقه ای درمحدوده شهرستان شبستر وجود دارد که شهرداری منطقه 6 تبریز در امور آن دخالت کرده و منجر به توقف طرح های عمرانی در این منطقه شده است.

این منطقه که به نام شهرک صیاد شیرازی است و در ابتدای جاده روستای زبرلو از توابع دهستان رودقات بخش صوفیان شهرستان شبسترقراردارد، شهرداری منطقه 6 تبریز در آنجا اقدام به تفکیک، صدور پروانه ساخت و خرید و فروش قطعات اراضی آن می کند که این مساله باعث شده تا ادارات شبستر نتوانند به این منطقه خدمات ارائه دهند.

سید تقی میرعلیزاده، مسئول صدور پروانه ساختمان فرمانداری شهرستان شبستر در گفت و گو با ایران در این خصوص اعلام کرد: به لحاظ تقسیمات سیاسی شهرستانی منطقه مذکور از سال 1368 جزو تقسیمات سیاسی محسوب شده و بنا بر تفویض اختیار انجام شده از سوی شخص استاندار و معاون عمرانی وقت استانداری آذربایجان شرقی،فرمانداری شهرستان شبستر مسئولیت صدورپروانه ساخت و برخورد با تخلفات ساختمانی اراضی مذکور را عهده دار شده است.

میرعلیزاده، با اشاره به این که دخالت های غیرقانونی شهرداری منطقه 6 تبریز در تفکیک و انجام عملیات غیرمجاز در شهرک صیاد شیرازی منجر به بروز مشکلاتی برای مردم این منطقه شده است،اظهار داشت: علیرغم پیگیری های مکرر فرمانداری شهرستان شبستر تاکنون این مساله با سکوت و برخورد نکردن مسئولان استانی نسبت به این مشکل همراه بوده است.

مسئول صدورپروانه ساختمان فرمانداری شبسترخاطرنشان کرد: در پانزدهمین صورتجلسه کمیسیون ماده 5 مورخه15/12/79 آذربایجان شرقی طرح تفصیلی اراضی روستای زبرلو با مساحت 343 هکتار تصویب شده و با عنایت به استقرار اراضی این روستا در حوزه تقسیمات سیاسی این شهرستان تاکنون هیچگونه مصوبه و ابلاغی از سوی وزارت کشور نسبت به تفکیک این اراضی از شبستر و الحاق آن به تبریز صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر این که علی رغم پیگیری های مسئولان شهرستان شبستر تاکنون هیچ مسئول استانی پاسخگوی این مساله نبوده،افزود: با این اقدام غیرقانونی شهرداری منطقه 6 تبریز، مشخص نیست که کدام نهاد، مسئول تامین نیازهای عمومی چون برقراری امنیت،خدمات عمومی،حمل و نقل و مسائل فرهنگی شهرک صیاد شیرازی است. میرعلیزاده، ابراز امیدواری کرد: مسئولان کشوری و استانی به زودی بتوانند نسبت به حل این معضل اقدام کرده و پاسخگوی ابهام های موجود باشند.در حال حاضر 200 واحد مسکونی درشهرک صیاد شیرازی ساخته شده و تعدادی از آن ها نیز واگذار شده است.