آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۵۵۴۴
سیاسی
۲۳

اخبار

پیشنهاد مرکز پ‍ژوهش ها به دولت

دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه 1393 کل کشور بودجه ای برای کمک و تقویت احزاب پیش بینی نشده است، آورده است: بیشترین کاهش ردیف های بودجه وزارت کشور مربوط به شورای عالی استان ها با 62 درصد است. به گزارش ایرنا کارشناسان این مرکز در گزارش خود پیشنهاد کردند در راستای کمک به توسعه احزاب و یافتن جایگاه واقعی آن ها در فرآیندهای سیاسی کشور، لازم است وزارت کشور ردیفی ثابت در بودجه سالانه کشور پیش بینی کند.

آیت الله استادی: معتدل نباشیم ضرر می کنیم

آیت الله استادی، رعایت اعتدال را از ضروریات طلبگی عنوان کرد و گفت: اگر کسی معتدل نباشد و زیاده روی کند، ضرر خواهد دید. به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله استادی، طی سخنانی در جمع طلاب حوزه علمیه الغدیر شهرستان نراق، با اشاره به رموز موفقیت طلاب، اظهار داشت: البته اعتدال ابعاد مختلف دارد که از مسائل شرعی تا مسائل سیاسی را شامل می شود لذا طلاب باید از همان ابتدا در این زمینه خودسازی لازم را داشته باشند. این استاد حوزه، با تاکید بر اعتدال در سیاست اظهار داشت: یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) درگیر کردن همه مردم با مباحث سیاسی است، روزگاری در این کشور مردم عادی از کار سیاسیون خبر نداشتند اما امروز همه مردم درمناطق شهری یا روستایی اطلاعات سیاسی کافی از کشور دارند؛ طلاب هم لازم است از اوضاع جهان و کشور آگاه باشند اما نباید سیاست زده شوند بلکه باید اعتدال را رعایت کنند.

مصلامیزبان نمازگزاران روز جمعه

ستاد نماز جمعه تهران به مناسبت انتقال مکان نماز جمعه تهران به مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اطلاعیه ای منتشر کرد. نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله امامی کاشانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اقامه می گردد.