آرشیو شنبه ۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۶۱
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

نان صنعتی جای نان سنتی را نمی گیرد

سیدحمیدرضا میرآفتاب، مدیر طرح توسعه نان های صنعتی شرکت بازرگانی دولتی در زمینه روند جایگزینی نان های صنعتی به جای نان های سنتی گفت: هیچ زمان نان های صنعتی نمی تواند جایگزین نان های سنتی شود و هیچ وقت نمی شود این طرح را به طور کامل اجرایی کرد مگر اینکه در همه نانوایی ها را بست و به مردم گفت فقط می توانند و مجبورند از نان های صنعتی استفاده کنند که این اتفاق نیز هیچ زمان رخ نمی دهد. به گفته وی ذایقه یی را که 200 سال است نان سنگک می خورد چطور می شود عوض کرد؟ نان خوردن به فرهنگ و خرده فرهنگ های ما مربوط است و نوع خوراک مردم باید تغییر کند.

کاهش 90 درصدی تعداد گرمابه های تهران

اکبر سجادی، رییس اتحادیه گرمابه داران و سونا از کاهش 90 درصدی تعداد گرمابه ها در تهران خبر داد و گفت: تعداد گرمابه ها از 1400 به 120 واحد رسیده است. رسته گرمابه داران، سونا خشک و بخار و رسته ماساژ زیرمجموعه صنف اتحادیه گرمابه داران و سونا است. استخرها زیرمجموعه سازمان تربیت بدنی هستند و سوناهایی که دراین مکان ها مشغول به کارند از اتحادیه گرمابه داران و سونا مجوز دریافت نکرده اند و این موضوع درباره هتل ها نیز صادق است. وی تصریح کرد: هتل داران با این توجیه که داشتن تنها یک جواز برای هتل کافی است از دریافت مجوز سونا امتناع می کنند. این در حالی است که طبق قانون نظام صنفی هر سازمان و هر فردی که به دنبال ارائه چند گونه خدمات است باید به طور جداگانه از هر صنف مرتبط جواز دریافت کند.

هر کیلو گوشت 25 تا 32 هزار تومان

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در سطح شهر به گفته قصابان در دو هفته گذشته تغییر نداشته است. در سطح شهر هر کیلو گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه 25 تا 27 هزار تومان، با دنبه 23 تا 24 هزار و 500 تومان و گوشت گوساله شقه بدون دنبه (ران) 29 هزار تومان عرضه می شود. این در حالی است که گوشت چرخ کرده نرخ ندارد و اکثر قصابی ها گوشت چرخ کرده آماده ندارند و بنابر نیاز مشتری گوشت تازه را در حضور خودش چرخ می کنند. قصابانی که گوشت شقه بدون دنبه خود را کیلویی 25 هزار تومان عرضه می کنند مدعی هستند کیلویی هزار تا 1500 تومان سود می برند.