آرشیو دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۷۷
اخبار کشور
۱۰

امین زاده: وظایف هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی به معاونت حقوقی رئیس جمهور واگذار شد

معاون حقوقی رئیس جمهور از واگذاری وظایف هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی به این معاونت حقوقی خبر داد.

الهام امین زاده اظهار داشت: رئیس جمهور تاکید دارد منشور حقوق شهروندی به گونه ای تدوین شود که قابل اجرا باشد و در هر مورد که ضرورت دارد لوایح لازم تدوین تا موضوع، به صورت قانون اجرایی شود.

وی، مهمترین اقدام معاونت حقوقی را تدوین پیش نویس منشور حقوق شهروندی اعلام کرد و افزود: در تدوین این منشور غیر از قانون اساسی، رهنمودهای حضرت امام(ره) و فرمان هشت ماده ای ایشان و نظرات مقام معظم رهبری نیز مدنظر قرار گرفته است.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: برای تدوین این سند علاوه بر کسب نظر برخی علماء حوزه و دانشگاهیان با وزارت امور خارجه نیز جهت ملاحظه اسناد حقوق شهروندی در سایر کشورها و اسناد بین المللی که جمهوری اسلامی ایران به آنها ملحق شده است، هماهنگی های لازم صورت گرفت.

وی به ارائه منشور حقوق شهروندی در سایت ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: 2 میلیون نفر از این سند در سایت بازدید داشته اند و بیش از700 پیشنهاد نیز به صورت مکتوب فرستاده شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار داشت: هیئت پیگیری و نظارت بر اجرای قانون اساسی که در سال پایانی دولت دهم تشکیل شده بود در حال حاضر وظایف دبیرخانه آن هیئت به معاونت حقوقی رئیس جمهور واگذار شد.

امین زاده در ادامه به موضوع تغییرات ساختاری معاونت حقوقی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور در زمینه التزام دولت تدبیر و امید به تحقق حقوق شهروندی، معاونت اجرای قانون اساسی و توسعه حقوق شهروندی در تشکیلات جدید این معاونت ایجاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی با تاکید بر اجرای وظایف معاونت اجرای قانون اساسی و دبیرخانه هیئت پیگیری و نظارت توسط این معاونت، افزود: اجرای قانون اساسی و تحقق حقوق شهروندی با تعامل و همکاری قوای سه گانه محقق می شود.