آرشیو دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۷۷
اقتصادی
۴

نحوه ثبت سفارش واردات تغییر کرد

مدیر کل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس تصمیم جدید دولت، انجام امور ثبت سفارش تمامی کالاهای وارداتی کشور به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان های کشور تفویض شده است.

سید عباس حسینی در گفت وگو با مهر افزود: در نامه ای به اطلاع سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها رسیده است که عواقب و مسئولیت های ناشی از هرگونه صدور مجوز ثبت سفارش خارج از رویه ها، قوانین و مقررات جاری به عهده مدیریت آن سازمان خواهد بود.

مدیر کل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان های ذیربط، مسئولیت اجرای دقیق بخشنامه ها، دستورالعمل ها، مصوبات دولت و گواهی های قانونی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات کشور در ارتباط با واردات را به عهده خواهند داشت.

وی تصریح کرد: براین اساس، هر یک از استان ها که ابهام در اجرای بخشنامه ها، مصوبات و دستورالعمل ها داشته باشند، با این دفتر هماهنگ کرده تا از راهنمایی های لازم برخوردار شوند.

به گزارش مهر، در نامه سیدعباس حسینی مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها آمده است: پیرو نامه مورخ 92/9/16 به اطلاع می رساند از تاریخ صدور این بخشنامه امور مربوط به ثبت سفارش کلیه اقلام وارداتی کشور به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تفویض می شود. لذا مقتضی است دستور فرمایید کارشناسان آن استان وفق قوانین و مقررات مربوط نسبت به بررسی دقیق و کارشناسی درخواستهای ثبت سفارش مطابق با بخشنامه ها، دستورالعمل ها، مصوبات دولت و گواهی های قانونی مندرج در کتاب مقررات واردات و صادرات اقدام لازم را به عمل آورند.»

حسینی در این نامه خطاب به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها هشدار داده است: بدیهی است عواقب و مسئولیت های ناشی از هرگونه صدور مجوز ثبت سفارش خارج از رویه ها، قوانین و مقررات جاری به عهده مدیریت آن سازمان خواهد بود.