آرشیو دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۷۷
اخبار کشور
۲

وزیر کشور: قانون انتخابات احزاب و ان جی او ها بازنگری خواهد شد

وزیر کشور از بازنگری قانون انتخابات، احزاب، شهرداری ها، ان جی او ها و شورا ها خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش شهرداران و روسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها و شهرهای بالای 200هزار نفر جمعیت که صبح روز یکشنبه در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، اظهار داشت: نگاه به شهرداری ها و شورا ها باید نگاه ساختارگرایانه باشد.

وی تصریح کرد: باید توجه ویژه ای را به جایگاه مدیریت شهری داشته باشیم چرا که بالغ بر 55 میلیون نفر در کشور از مجموع شورا ها و شهرداری ها و در نهایت مدیریت شهری خدمات می گیرند و این جایگاه رفیعی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در قانون اساسی و از اصل یکصدم تا یکصد و هفتم به مسئله شورا ها تاکید ویژه ای داشته و این درحالی است که ما قوانین و تجربیات خوبی را در این زمینه داریم.

وزیر کشور ادامه داد: در اختیار گذاشتن امکانات، قواعد، مقررات، مشارکت مردم، واگذاری کار ها به مردم و در یک کلمه استفاده از ظرفیت های مردمی باید در قالب مدیریت شهری توجه شود و بسترهای آن نیز فراهم شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید منابع، سیاست گذاری، برنامه ریزی، مقررات و امکانات مناسب برای مدیریت شهری فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون انتخابات احزاب و NGO ها باید مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش فارس، وزیر کشور در ادامه جلسه با اشاره به اینکه جلسات شهرداران و روسای شورای اسلامی مراکز استان ها ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: بنا داریم در جلسات بعدی از وزرا و معاونین و حتی رئیس جمهور برای حضور در جلسه دعوت کنیم.