آرشیو چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مخالفت وزارت بهداشت با رسانه ای شدن اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان از مخالفت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با درخواست این کمیسیون مبنی بر رسانه ای شدن اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر خبر داد.

«شهلابیات» در گفت وگو با ایلنا درباره علنی شدن پدیده زیرمیزی از سوی برخی پزشکان گفت: این پدیده نوعی دمل چرکی مزمن است به همین دلیل از ابتدای مجلس نهم ده ها جلسه با حضور مسئولان وزارت بهداشت برای حل این مشکل گذاشته شده است و در طی این مدت با سه وزیر بهداشت در این زمینه کار کرده ایم.

وی افزود: در آخرین جلسه ای که پیرامون پدیده زیرمیزی داشتیم مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که با تعدادی از پزشکان که زیرمیزی های کلان می گیرند برخورد کرده است منتهی برخورد نامحسوس آنها موجب شده است که تاثیر چندانی در رعایت این موضوع از سوی سایر پزشکان نداشته باشد.

بیات تاکید کرد: وزارت بهداشت باید اعلام کند که با چه پزشکانی برخورد کرده است و چه میزان جریمه ای برای آنها در نظر گرفته است اما چنین گزارشی ارائه نکرده است و فقط اعلام کرد که این پزشکان را شناسایی و به دستگاه قضایی ارجاع داده اند که در این زمینه هم گزارشی ارائه نکرد.به گفته وی شاید به دلیل برخی مشکلات در وزارت بهداشت که منجر به ناتوانی او در پرداخت مطالبات پزشکان شده است نمی تواند با پدیده زیرمیزی محکم برخورد کند.

بیات با تاکید بر اینکه بروز پدیده زیرمیزی مسئله دو طرفه ای است، افزود: اما به هر حال باید با پزشکانی که مقادیر کلان به عنوان زیرمیزی دریافت می کنند برخورد قاطعی صورت بگیرد و اسامی آنها رسانه ای شود تا سایر پزشکان مراعات کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ای شدن اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر در جلسه با مسئولین وزارت بهداشت درخواست شد اما با این درخواست مخالفت کردند و گفتند با پزشکان نباید اینگونه رفتار کرد.