آرشیو پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۸۸۲
ورزش
۱۳

حریف منچستریونایتد خود را باخته است

یکی از مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ امسال فوتبال قهرمانان اروپا، دیدار منچستریونایتد انگلیس با المپیاکوس یونان است؛ رقابتی که به نظر می رسد شیاطین سرخ شهر منچستر برنده آن باشند. حتی آثار منفی رفتن الکس فرگوسن اسکاتلندی پس از 27 سال زمامداری در منچستر و آمدن هموطن وی دیوید مویس و موفق نشدن آشکار این مربی پنجاه و دو ساله سابق اورتون در نگهداشتن قوام سابق یونایتد نیز باور فوق را چندان زائل نکرده است.

اگر به اردوی تیم یونانی هم سر بزنید، می بینید چندان از پیروزی سخن نمی گویند و حتی یک باخت سبک و آبرومندانه را هم برای خود در تقابل با تیمی که از منظر آنها هنوز یک باشگاه بزرگ در سطح جهان است، نوعی پیروزی می دانند. میشل، سرمربی المپیاکوس که تیمش در سال های اخیر یا اصلااز گروهش بالانرفته یا در همان مرحله اول حذفی حاشیه نشین شده است، می گوید: «ما البته از رفتن به اولدترافورد معروف برای دیدار برگشت استقبال می کنیم و بازی با منچستر در این مرحله برای ما یک افتخار است، اما این که از ما پیروزی قطعی بخواهند بی انصافی است. بدیهی است ما نهایت کوشش خود را به کار خواهیم گرفت، اما حریف پیشینه بیشتر و بهتری در این مرحله و سطح از رقابت ها در قیاس با ما دارد و شما نمی توانید این همه سال حضور و مهارت های برخاسته از آن را با چنین سلاح هایی بی اثر کنید و کوشش صرف برای جبران این نقیصه کافی نخواهد بود. وقتی اسم منچستریونایتد می آید، به معنای صحبت درباره یک تشکیلات بزرگ و کار قوی طولانی مدت و یک سازمان گسترده قدیمی است که سال ها در این زمینه ها و عرصه ها امتحان پس داده است. چنین نهادی به آسانی تسلیم شدنی نیست و با این که ما در هر دو دیدار از جان مایه می گذاریم، اما شانس برد حریف مان از ما بیشتر است.»

شایان ذکر است دیدارهای رفت و برگشت منچستریونایتد با المپیاکوس به ترتیب در ششم اسفند در یونان و بیست و هشتم اسفند در شهر منچستر برگزار خواهد شد.