آرشیو پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲، شماره ۵۵۵۴
اجتماعی
۴

ایران بهشت گردشگری سلامت کشورهای همسایه

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایران را بهشت گردشگری سلامت کشورهای همسایه معرفی کرد و گفت: وضعیت فعلی دریاچه ارومیه که بخشی از آن در گردشگری سلامت مورد استفاده قرار می گیرد گردشگری منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

محمد علی نجفی در حاشیه اولین گردهمایی استانداران دولت تدبیر و امید تاکید کرد: ایران از نظر اقلیمی، طبیعی و فرهنگی جزو پرجاذبه ترین کشورهای دنیاست.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود امکانات عظیم و متخصصان توانمند می توان ایران را به عنوان بهشت گردشگری سلامت برای کشورهای همسایه معرفی کرد. محمد علی نجفی همچنین شب گذشته در سومین نشست فصلی مدیران این سازمان با هنرمندان صنایع دستی با اشاره به این که رونق صنایع دستی می تواند به توسعه صنعت گردشگری کمک کند افزود: بر اساس گزارش روزنامه ها و مجلات معتبر بین المللی، ایران در سال 2014 جزو 20 مقصد برتر گردشگری جهان خواهد بود، از این رو باید از همه ظرفیت های خود برای توسعه گردشگری و پذیرایی از گردشگران خارجی استفاده کرد. وی تصریح کرد: فضای عمومی کشور درحال حاضر امیدواری ها را نسبت به رفع مشکلات افزایش داده و این فضای امید بخش حتی در سطح بین الملل نیز مشاهده می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر در فضای عمومی بین المللی تمایل برای سفر به ایران افزایش یافته است ادامه داد: باید از فرصت ها برای سفر راحت همراه با رغبت برای گردشگران خارجی استفاده کرد. نجفی گفت: باید متناسب با فضای عمومی به وجودآمده در سطح ملی و بین المللی برای جذب گردشگران خارجی اقدام کرد. در این میان معرفی هرچه بهتر هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران به عنوان یکی از شاخصه های مهم هنر و زیبایی می تواند به افزایش تمایل گردشگران خارجی به ایران کمک کند. معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: خود را درباره همه مسائل مرتبط با صنایع دستی و هنرهای سنتی مسئول می دانیم و در این زمینه شانه خالی نمی کنیم.