آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۷۴
جامعه
۱۲

خبر

بررسی شکایت سه نماینده از فرجی دانا در دستور کار کمیسیون اصل 90

خانه ملت| سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس، با اشاره به حضور فرجی دانا، وزیر علوم در نشست هفته آینده این کمیسیون گفت: پرونده دانشجویان ستاره دار علت حضور این وزیر است. سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس، از حضور رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هفته آینده کمیسیون اصل90قانون اساسی مجلس خبر داد و افزود: در این نشست شکایت سه نفر از نمایندگان تهران از فرجی دانا درباره ممانعت این وزارتخانه از اعمال حق نظارت نمایندگان مجلس در رابطه با پرونده دانشجویان ستاره دار با حضور خود وزیر و رییس هیات نظارت وزارتخانه بررسی می شود.

ثبت روز ایمنی مدارس در برابر آتش

شهروندان| همزمان با نخستین سالگرد حادثه تلخ آتش سوزی در مدرسه دخترانه شین آباد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان با پیشنهاد ثبت روز «ایمنی مدارس در برابر آتش» از سوی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان در تقویم جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد. در بخشی از نامه دکتر آخوندی رییس موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان به رییس جمهور آمده است: «همچنان که مستحضرید روز پانزدهم آذرماه سالروز وقوع آتش سوزی در دبستان روستای شین آباد در شهرستان پیرانشهر است. در این حادثه تعدادی از دختران دانش آموز جان خود را باختند و تعداد دیگری نیز تن شان طعمه حریق شد. البته این نخستین و آخرین حادثه آتش سوزی در مدارس ایران نبوده و نیست. از این روی این موسسه پیشنهاد دارد تا این روز تحت عنوان روز «ایمنی مدارس در برابر آتش» نامگذاری شود.

سال آینده هیچ ایرانی به خاطر هزینه دارو فقیر نمی شود

فارس| رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: در لایحه بودجه سال آینده 2400 میلیارد تومان برای کاهش هزینه های دارویی بیماران اختصاص داده شده است که در قالب یارانه دارویی و اعتبارات مابه التفاوت حمایتی دولت در اختیار بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند قرار می گیرد. معاون وزیر بهداشت ادامه داد: به این ترتیب اعتبارات حمایت دارویی دولت نسبت به سال جاری با حدود 10 درصد رشد، حدود 200 میلیارد تومان بیشتر می شود ضمن اینکه یک امکان دیگری هم هست که در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دوباره بتوانیم کمک بیشتری به این حوزه بکنیم، اگر این امکان فراهم شود، مطمئنا هیچ فردی در کشور به خاطر هزینه های دارویی دچار فقر نمی شود.