آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۷۵
ادب و هنر
۱۲

«سمفونی 16» هرمزفرهت رونمایی می شود

آلبوم «سمفونی شماره 16» اثر «هرمز فرهت» موسیقیدان و آهنگساز برجسته معاصر ایرانی با حضور لوریس چکناواریان، شاهین فرهت، امیرمهیارتفرشی پور و رضا مهدوی از پیشکسوتان هنرموسیقی ساعت 30 دی ساعت 10:30 صبح در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، در ادامه نشست های تجلیل از بزرگان موسیقی کشور، «سمفونی شماره 16» هرمز فرهت رونمایی می شود.

هرمز فرهت، سال 1307 درتهران متولد شد. وی از دانشگاه کالیفرنیا مدرک لیسانس گرفت و آهنگسازی رادر کالج میلز نزد داریوس میلو فراگرفت. وی دارای مدرک دکترای موسیقی شناسی از یو. سی. ال. ای است. هرمز فرهت سال 1336 زمانی که به پژوهش برای دکترا مشغول بود با دریافت بورسیه بنیاد فورد به ایران آمد و با یادگیری ساز سنتور نزد «حسین صبا» و سه تار نزد «نصرالله زرین پنجه» با موسیقی کلاسیک ایرانی آشنا شد و پایان نامه دکترای خود را با عنوان مفهوم دستگاه در موسیقی ایران به رشته تحریر درآورد.

این آهنگساز برجسته از سال 1349 تا 1353 مدیر بخش موسیقی دانشگاه تهران و سال های بعد نیز در مقام نایب رییس دانشگاه فارابی و استادی دانشگاه تهران و... به فعالیت پرداخت.

آهنگسازی «راپسودی مازندرانی برای ارکستر، سه مینیاتور ایرانی» برای پیانو، «کنسرتو» برای کلارینت و ارکستر، کوارتت زهی و... برخی آثار این هنرمند است. در کارنامه هنری وی آهنگسازی موسیقی فیلم های دایره مینا، آرامش در حضور دیگران، پستچی، صادق کرده، آقای هالو وجنوب شهر ثبت شده است. علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند به نشانی سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه یا با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند.