آرشیو یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۸۲
سیاسی
۳

پیدا و پنهان

احمدی نژاد در اندیشه بازگشت به قدرت: در جلسه گروهی از مدیران احمدی نژاد طرح برگزاری یک نشست سراسری متشکل از مسوولان ستادهای انتخاباتی حامیان احمدی نژاد در تهران به تصویب رسید. به گزارش مشرق، در این جلسه گروهی که در دفتر یک دانشگاه در حال تاسیس برگزار شد یکی از مدیران احمدی نژاد،گفته است:«ما برای انتخابات مجلس در تهران شانسی نداریم اما وضعیت مان در برخی شهرها به ویژه شهرهای کوچک خوب است. اگر بخواهیم در مجلس کرسی داشته باشیم باید شبکه هواداران خود را در شهرها منسجم کنیم.» همچنین خبرها حاکی از آن است که کتاب خاطرات محمود احمدی نژاد به زودی منتشر می شود.

رایزنی های قالیباف برای سرلیستی اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم: عباس پازوکی، از اعضای سابق حلقه تیم رسانه یی محمدباقر قالیباف در صفحه فیس بوک خود از تلاش های شهردار تهران برای سرلیستی اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم خبر داد. به گزارش امید، وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «برخی منابع از استعفای محمدباقر قالیباف از سمت شهرداری تهران خبر می دهند. البته این منابع استعفای قالیباف را قریب الوقوع نمی دانند بلکه در فرصت قانونی باقی مانده تا انتخابات مجلس دهم این استعفا مطرح می شود تا امکان ثبت نام برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران به عنوان سرلیست اصولگرایان تهران فراهم شود. ظاهرا آقای قالیباف که از رسیدن به ریاست قوه مجریه ناامید شده در نظر داردشانس خود را برای کسب عنوان ریاست قوه مقننه امتحان کند.»

ابهام درباره سرنوشت دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن: درحالی که برخی منابع خبری از پیدا شدن پیکر دیپلمات ایرانی که چندی پیش از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده بود در صحرای مارب یمن خبر می دهند، یک مقام مسوول در سفارت ایران در صنعا این خبر را تکذیب کرد. این مقام مسوول در سفارت ایران در صنعا در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر این مطلب خاطرنشان کرد: مقامات امنیتی یمن اخبار منتشر شده درباره کشف جسد دیپلمات ایرانی را تکذیب کرده اند. او تاکید کرد: مقامات یمن اعلام کرده اند پیگیر آزادی هرچه سریع تر نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن هستند و براساس آخرین اطلاعات وی در سلامت به سرمی برد.