آرشیو سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۱۹۳۹
سیاست
۳

خبر

محمد جواد لاریجانی لقب داد: «احمد شهید»؛ نه، «احمق شریر»

خبرآنلاین: «محمدجواد لاریجانی» گفت: «در گزارش شخص «احمق شریر»[احمد شهید] گفته شده که چهارنفر در ایران قرار است اعدام شوند و در طی این گزارش، چهارهزار نامه برای ما آمد که این چهارنفر را اعدام نکنید، اما این چهارنفر چه کسانی بودند؟ یکی از آنها جلو نانوایی دونفر را ترور کرد، یک نفر دیگر خانه ای را منفجر کرد، نفرسوم با اسلحه به کسی حمله کرده بود و نفرچهارم در خانه ای مملو از آرپی جی و بمب دستگیر شده بود.»

بروجردی: فتیله هسته ای پایین کشیده شود حقوق بشر را علم می کنند

مهر: رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر فتیله بحث هسته ای پایین کشیده شود آمریکایی ها بحث حقوق بشر را علم می کنند. علاءالدین بروجردی در مراسم رونمایی از گزارش حقوق بشر آمریکا در سال 2013 که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در فرهنگ لغت مترادفی که می توان برای ناقض حقوق بشر استفاده کرد، آمریکاست.

ظریف: تحریم های بیشتر یعنی سانتریفیوژ بیشتر

تسنیم: «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در گفت وگو با روزنامه سوییسی «نویه زوریخه سایتونگ» درمورد توافق ژنو با بیان اینکه «امیدواریم که همه طرف ها فایده پیشبرد این توافق را ببینند»، گفت: «اگر این توافق به یک نتیجه مثبتی منجر نشود به معنای پایان دنیا نیست. اما این به مفهوم آن است که آمریکا اعتقاد دارد قطعنامه های بیشتر علیه ایران می تواند کمک کند و این سانتریفیوژهای بیشتر در ایران را به دنبال خواهد داشت.»

متهم پرونده «بهشتی» به زودی محاکمه می شود

ایسنا به نقل از جوان آنلاین: ستار بهشتی با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به زودی محاکمه می شود. متهم این پرونده، یکی از ماموران پلیس فتا است که به اتهام ضرب وجرح عمدی، شکنجه، توهین، لغو دستور، ایجاد جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح و سهل انگاری در انجام وظیفه از سوی قاضی محمد شهریاری بازپرس ویژه قتل تهران مجرم شناخته شده و دادیار اظهارنظر دادسرای امور جنایی پایتخت نیز برای وی با صدور کیفرخواست، از دادگاه عمومی جزایی تهران تقاضای مجازات کرده است.