آرشیو سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۸۴
صفحه آخر
۱۶
تاریکخانه

ایران کویت نشد... کانادا شد!

آدم بعضی وقت ها فکر می کند مسوولان شرایطی فراهم کرده اند که ایران تبدیل به کانادا شود. راستش سطح توقع ما از بچگی نهایت این بود که ما اوضاع مان کویت شود اما مسوولان با تدبیر و دوراندیشی کاری کرده اند که ما بشویم کانادای خاورمیانه. اول از همه بگویم نزدیک ترین شباهتی که به یاد شما می آید احتمالااین است که کانادا جایی است که خاوری در آن اقامت دارد. خب ایشان و خاوری های بزرگ تر و کوچک تری هم هستند که الان در ایران سکونت دارند. اما ضمن احترام به نظر شما باید بگویم با وجود این تشابه من وجه تشابه دیگری مد نظرم بود.

حتما همه می دانید که کانادا به واسطه سرما معروف شده به کشور زیرزمینی. خیلی از دسترسی های کانادا از زیرزمین ساماندهی می شود. ما هم در راستای کانادایی شدن خیلی چیزهایمان زیرزمینی است. مثلاموسیقی مان.

یا به قول حسن روحانی نقد کردن مان هم زیرزمینی شده. خیلی از خانه هایمان هم زیرزمینی شده و در طبقات منفی یک به پایین زندگی می کنیم. اما تازه امروز فهمیدم کار کردن مان هم زیرزمینی شده. فکر کردید قضا قورتکی و بی مدرک حرف می زنم؟ نخیر! دبیرکل خانه کارگر تهران گفته ضعف دولت ها در شناسایی کارگران زیرزمینی به محرومیت آنان افزوده است. ما فکر کردیم پروسه زیرزمینی کردن و کاناداییزه شدن کشور چه محاسن و عوارضی خواهد داشت.

- کلیه کارگاه ها و تولیدی های لباس را به زیرزمین ها منتقل کنیم. این طوری اگر جایی آتش بگیرد نردبان آتش نشانی لازم نمی شود و استاندارد ایمنی کشور افزایش می یابد.

- وقتی خانه ها را با طرح انبوه سازی خانه های نقلی به زیرزمین ها منتقل کنیم ضمن ارائه مسکن به اقشار به ویژه ضعیف کشور با یک تیر دو نشان زده ایم و همان خانه نقلی بعد از مرگ شان می شود خانه آخرت شان و دیگر به خرید گور نیاز نخواهند داشت.

- هرچه زیرزمین سازی بیشتر رونق بگیرد باعث کم رونق شدن زمین و به تبع آن کاهش زمین خواری می شود.

- وقتی همه چیز زیرزمینی بشود دیگر زیرزمینی کار کردن جرم محسوب نمی شود و آمار مجرمان و متهمان کاهش می یابد.

- با زیرزمینی شدن زندگی چون همه در زیرزمین رفت و آمد می کنند و زیرزمین ها پر رفت و آمد است دیگر سقط جنین های زیرزمینی هم انجام نخواهد شد.