آرشیو شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۹۰۰
سلامت
۱۶
راز صدسالگی

دعوا همیشه هم بد نیست

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به گونه ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می توانند به صدسالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می کنیم.

دعوا نمک زندگی است! حتما شما هم بارها و بارها این جمله را از پدر و مادر یا بزرگ ترها شنیده اید، اما آیا واقعا دعوای میان زوج ها نشان دهنده گذاشتن تفاهم میان آنهاست و سلامتشان را تهدید نمی کند؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید بر اساس نتایج پژوهش های اخیر متخصصان انگلیسی جر و بحث نه تنها نشانه سلامت یک زندگی مشترک است، بلکه از مرگ زودرس هم پیشگیری می کند؛ البته به شرطی که همیشگی نباشد و به دعوا و کشمکش منجر نشود. در واقع به گفته متخصصان 60 درصد زوج های جوان در یک سال اول زندگی مشترک دست کم دو بار در هفته بر سر مسائل مختلف با هم بگو مگو می کنند و بیشترین اختلاف ها در شش ماه نخست زندگی اتفاق می افتد به طوری که بیش از 30 درصد زوج ها به این نتیجه می رسند که ازدواجشان به بن بست رسیده است. به همین دلیل به زوج ها توصیه می شود در چنین شرایطی با یک مشاور مشورت کنند، زیرا در 90درصد موارد نه تنها بحران جدی نیست و با گفت وگو حل خواهد شد، بلکه به افزایش طول عمرشان هم منجر می شود!

این در حالی است که بر اساس پژوهش های متخصصان، خانم هایی که در جریان اختلافات خانوادگی با شوهرانشان وارد جر و بحث می شوند کمتر در معرض خطر ابتلابه بیماری های قلبی قرار می گیرند، اما خانم هایی که هنگام جر و بحث سکوت می کنند و قادر به گفت وگو نیستند، چهار بار بیشتر با خطر مرگ ناشی از ناراحتی قلبی مواجه خواهند شد. از ما گفتن بود!

اگر می خواهید صد ساله شوید با همسرتان حرف بزنید و هنگام بروز اختلافات خانوادگی به اصطلاح خودخوری نکنید. البته یادتان باشد گاهی اوقات عصبانیت بیش از حد باعث افزایش فشار خون و در نتیجه بروز سکته خواهد شد و نه تنها به افزایش طول عمرتان کمکی نمی کند، بلکه تهدیدی جدی به حساب می آید.

بنابراین اگر با همسرتان دچار اختلاف شدید، ضمن رعایت حد اعتدال روزه سکوت را بشکنید و از تکنیک های گفت وگو و بحث منطقی کمک بگیرید.