آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۹۰۹
سیاسی
۲

فرمانده سپاه:آمریکا دشمن اصلی ایران است

فرمانده کل سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: خیلی ها در گذشته انقلابی بودند، ولی امروز این صفت بر آنها تطبیق ندارد و متاسفانه از شعارهای انقلاب فاصله گرفتند.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در سخنانی در جشنواره بزرگ «مرگ بر آمریکا»، تصریح کرد: شعار اصلی انقلاب چیزی جز «الله اکبر» نبود و این یعنی همان مرگ بر آمریکا. ولی چه کنیم که این را همه درک نمی کنند. وی افزود: نگاه های مختلفی نسبت به انقلاب وجود دارد، ولی ملاک ما برای قضاوت و عمل، نگاه امام و رهبری بوده و هست.

جعفری با بیان این که دشمن اصلی ایران، آمریکاست، گفت: باید پرسید که چرا برخی به قیمت برطرف کردن دشمنی آمریکا، حاضرند عزت و اقتدار ملی ایران را به آسانی بفروشند.

وی افزود: وقتی ما تازه وارد عرصه امنیتی شده و جوان بودیم، هرچه حضرت امام(ره) می فرمودند، چون به ایشان ایمان داشتیم، قبول می کردیم و امروز با تجربه سی ساله می گویم که دیگر تهدیدات نظامی و امنیتی آمریکا با توجه به درسی که از ملت ایران در فتنه 88 گرفتند، یک تهدید عمده محسوب نمی شود.

جعفری ادامه داد: این که آنها شعار مضحک و تکراری «گزینه ها روی میز است» را می گویند، برای دلخوشی ملت خودشان است و این گزینه های روی میز دیگر جواب نمی دهد. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این که نمی توانیم به آمریکا دست دوستی بدهیم، به دلیل دشمنی های آنهاست.

جعفری گفت: توان نظامی که فرماندهان ما اعلام می کنند، بلوف نیست و با تجربه ای که بیش از 30 سال داریم، می گویم که واقعا آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.