آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۱۰
اقتصادی
۴

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: تنظیم بازار شب عید به کمک کشاورزان

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: آیین نامه اجرای قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت در هیئت دولت به تصویب رسید و ابلاغ شد.

خلیل آقایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این قانون که از آغاز فعالیت دولت یازدهم به صورت جدی پیگیری و اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است، پس از تقدیم پیش نویس آیین نامه اجرای آن به هیئت دولت، اخیرا به تصویب رسید و ابلاغ شد که البته ابلاغیه آن هنوز به وزارت کشاورزی نرسیده است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بر اساس وظایف محوله خود در قالب قانون انتزاع، بازار محصولات کشاورزی را در طول سال به ویژه ایامی مانند شب عید برعهده دارد که با همت و حمایت مسئولان دولت و دستگاه های اجرایی این وظیفه را به خوبی انجام می دهد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بخش خصوصی که اکثر تولیدکنندگان و بهره برداران در اتحادیه های مختلف عضویت دارند وزارت جهاد کشاورزی درصدد است وظایفی مانند تنظیم بازار محصولات کشاورزی را به کمک آنها انجام دهد.

بنابراین گزارش: قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت حدود سه سال گذشته در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و 24 بهمن سال گذشته قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت با تغییر نام به قانون «تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی» تصویب شد.