آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۱۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: سطح بهداشت روستاها تقویت می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تقویت بهداشت روستاها خبر داد و گفت: بیشترین مشکلات موجود بهداشت و درمان در حاشیه شهر و روستاهای دورافتاده وجود دارد.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران در دامغان اظهار داشت: برنامه چهار ساله مناسبی در پیش رو داریم که ساختن زیرساخت ها و آماده کردن فضا در اولویت است.

وی با بیان اینکه بیمارستان های دولتی زیان ده هستند افزود: تقویت این بیمارستان ها برای کاهش فشار بر روی مردم از برنامه های هدفمند دولت تدبیر و امید است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به کسری بودجه در حوزه بهداشت و درمان کشور اظهار داشت: این مهم موجب ناقص ماندن بسیاری از پروژه های در حال ساخت با وعده های محقق نشده است.

وی گفت: در حال حاضر بیمارستان های دولتی ما بسیار زیان ده بوده و باید با واقعی کردن تعرفه ها این بخش را از حالت موجود خارج کنیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: اگر تعرفه ها را به ویژه در بخش دولتی واقعی تعریف کنیم مشخص می شود چه کسانی متخلف هستند و چه کسانی بی جهت متهم به تخلفات می شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت نهم و دهم ظرف مدت هشت سال تعداد پرسنل دولتی وزارتخانه را از 230 هزار نفر به 420 هزار نفر رساند گفت: 150هزار نفر به صورت قراردادی مشغول به کار هستند و مجلس و دولت هیچ ردیف حقوقی برای آنان مشخص نکرده اند و دولت تدبیر و امید، امیدوار است با شناسایی منابع موجود اقداماتی را در جهت رفع این مشکل به کار گیرد.

قاضی زاده هاشمی درباره وضعیت دانشکده داروسازی دامغان و رد شایعه اعطای مجوز این دانشکده به شاهرود نیز گفت: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی مجوزی در اختیار دارد که اگر از آن استفاده کند مورد حمایت دولت نیز قرار می گیرد و اگر خود دانشگاه اقدامی نکند دولت راسا وارد کار خواهد شد و آن را انجام خواهد داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه دولت قصد دارد به حوزه سلامت مانند غذا اهمیت بدهد، گفت: سهم حوزه سلامت از بودجه ملی باید افزایش یابد.

وی گفت: انتظار است حوزه سلامت بیشتر از این رضایت مردم را جلب کند و دولت بنا دارد به حوزه سلامت، مثل غذا اهمیت دهد و کمک کند تا مشکلات کمتر شود و سهم سلامت از بودجه ملی افزایش یابد و اولویت دولت دراین حوزه توجه به مناطق محروم است.