آرشیو شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۳۱۴۲
استان ها
۱۸

کوتاه

بازگشایی پل جدید مرزی جلفا – نخجوان

دنیای اقتصاد – تبریز – رعنا نیک رفتار: مدیرعامل منطقه آزاد ارس از بازگشایی پل تازه تاسیس جلفا – نخجوان خبر داد و خاطرنشان کرد:

با پیگیری های انجام یافته از طریق معاون اول ریاست جمهوری و نهادهای مرتبط و پس از طی دو دوره مذاکره با مقامات جمهوری آذربایجان خوشبختانه تردد کامیون ها روی پل جدید آغاز شده و پل قدیمی نیز برای تردد مسافران پیاده اختصاص یافته است.

مهندس عرب باغی افزود: در این رابطه محدودیت حمل بار بیش از 30 تن هم روی پل جدید مرزی جلفا نخجوان برطرف شد، البته باید توجه داشت که عدم بهره برداری از پل تازه تاسیس در کنار پل قدیمی مساله مهمی بود که ضمن مذاکره بین مقامات دو کشور حل شد.

کلنگ زنی فاز چهار پارک بزرگ «الغدیر» در آبسرد

دنیای اقتصاد – شرق استان تهران: فاز چهار پارک بزرگ «الغدیر» آبسرد در مراسمی با حضور مسوولان کلنگ زنی شد. پرویز قنبری گفت: پارک بزرگ شهر معروف به پارک الغدیر از سال 88 به ترتیب فازبندی و عملیات فاز سه آن سپری شده است. وی افزود: از ابتدای فاز یک تا پایان فاز سه، بیش از 35میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است و در سال 93، در حدود 15 میلیارد ریال در فاز چهار پیش بینی اعتبارات شده است تا عملیات عمرانی آن به اتمام برسد.

برپایی همایش طرح همیار انرژی در کرمانشاه

دنیای اقتصاد-کرمانشاه-الهام اکبری: به همت روابط عمومی شرکت آبفای کرمانشاه و با همکاری آموزش و پرورش، کارگاه طرح همیار انرژی با حضور 60 نفر از معلمان شهر کرمانشاه در سالن اجتماعات پژوهش سرای دانش آموزی این شهر برگزار شد.

این کارگاه آموزشی به منظور توافق نامه بین سازمان آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب با توجه به روند اصلاح الگوی مصرف در سه بخش دانش آموزان، مربیان و اولیا برپا شد.

این برنامه آموزشی ابتدا در مدارس واقع در نواحی سه گانه شهر کرمانشاه، شهرستان اسلام آباد و شهرستان سنقر کلیایی اجرا می شود و پیش بینی شده که بالغ بر 18 هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و متوسطه و همچنین 1100 نفر از فرهنگیان و اولیای آنها با فرهنگ مصرف بهینه آب در منزل و مدارس آشنا شوند.