آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۲۴
اخبار کشور
۱۰

افضلی فرد: طرح تبدیل کمیسیون اصل 90 به دیوان تقدیم مجلس می شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرد موضوع تبدیل کمیسیون اصل 90 مجلس به دیوان در قالب یک طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است.

مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اعلام مطلب فوق افزود: در این زمینه بررسی ها و ارائه دیدگاه های کارشناسی در قالب کمیسیون و تدوین آیین نامه های داخلی مجلس در حال انجام است و ما با تعیین ساز و کارهای مناسب تلاش می کنیم تا این خواسته را به عنوان طرح مناسب در مجلس مطرح کرده و با تصویب نمایندگان، کمیسیون اصل 90 به دیوان تبدیل شود. وی تصریح کرد: اگر این کار انجام شود کمیسیون اصل 90 امر نظارتی خود را بر دستگاه های اجرایی، قضایی و حتی مجلس تشدید کرده و با متخلفان و سوء استفاده کنندگان برخورد جدی انجام می شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در حوزه زمین خواری بر اساس آخرین جلسه ای که با حضور وزیر کشور، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، بازرسی کشور و نماینده دادستان در کمیسیون اصل 90 داشتیم قرار شد در وهله اول از برخی سودجویی ها در این زمینه جلوگیری شود و از ادامه ساخت و ساز غیرمجاز ممانعت شده و اقدام به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز شود. وی بیان کرد: ثبت اسناد در مورد اجرای طرح کاداست به ویژه در زمین های ملی، موات و مزروعی کوتاهی کرده که باید این قصور و کوتاهی نیز به نحوی جبران شود. افضلی فرد بیان کرد: در این زمینه مقرر شد با برخی از شهرداری ها و شوراهای شهر که دست به تبانی زده اند برخورد جدی شده و شهرداران عزل و شوراهای شهر متخلف نیز منحل شوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفت وگو با تسنیم افزود: قرار شد در قالب کمیته اجرایی دستگاه های مرتبط اقدام به احصا و تفکیک وظایف و اختیارات خود کنند و هر کس از این حدود و اختیارات تخطی کند از طریق نماینده دادستان موارد پیگیری شده و برخورد قاطع صورت بگیرد.