آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۲۹
اخبار کشور
۱۰

اعتصاب در وزارت خارجه اسرائیل روابط دیپلماتیک این رژیم را مختل کرد

درپی ادامه اعتصاب کارکنان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، منابع خبری از احتمال لغو سفر کامرون و پاپ به سرزمین های اشغالی خبرمی دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد اعتصاب جمعی از کارکنان این وزارتخانه موجب اختلال در سفرهای دیپلماتیک شده و ممکن است به تعویق یا لغو سفرهای «دیوید کامرون» و پاپ فرانسیس منجر شود.

«ایگال پالمور» درگفت وگو با خبرگزاری فرانسه، در مورد تاثیر این اعتصاب بر سفر سران کشورهای مختلف به فلسطین اشغالی گفت: «سفرهای قریب الوقوع سران کشورهای دنیا از جمله «دیوید کامرون» برای هفته بعد و پاپ در ماه می (اوایل خرداد) پیچیده و حتی غیرممکن شده است.»

به گفته پالمور، در پی اعتصاب کارکنان وزارت خارجه که از روز سه شنبه این هفته تشدید شد، سران خارجی می توانند به عنوان توریست بیایند، اما دیپلمات ها کارهای مربوط به تدارکات، پروتکل ها و ابعاد سیاسی این سفر ها را انجام نمی دهند.

کارکنان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از چندی قبل در اعتراض به وضعیت بد شغلی و پایین بودن دستمزدها دست به اعتصاب زده و از ارائه خدمات دیپلماتیک خودداری می کنند. این اعتصاب بعد از شکست مذاکرات با وزارت دارایی این رژیم درهفته گذشته تشدید شده است.