آرشیو چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

دومین جکت اصلی طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی نصب شد

مدیر بخش فراساحل طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی گفت: دومین جکت اصلی طرح توسعه این فاز نصب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید هدایت، ضمن اعلام این خبر، افزود: مراحل ساخت جکت در یارد صنعتی بوشهر به صورت موفقیت آمیز اجرا شده است.

وی با اشاره به انجام همه مراحل طراحی مهندسی، ساخت، حمل و نصب این جکت توسط پیمانکاران ایرانی، تصریح کرد: مراحل نصب این سازه و متعلقات اصلی آن بر اساس دستور العمل های بین المللی جدید و با رعایت دقیق ترین الزامات ایمنی و بدون حادثه با به کارگیری کشتی پیشرفته نصاب اجرا شد.

وی افزود: طی دو هفته آینده دکل پیشرفته دیگری در موقعیت جدید فاز 13 در آب های نیلگون خلیج فارس مستقر خواهد شد. لازم به ذکر است که طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی که در شمار طرح های جدید این میدان مشترک قرار دارد به منظور تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده، 1/1 میلیون تن گاز مایع در سال برای صادرات، 80 هزار بشکه در روز میعانات گازی و یک میلیون تن در سال گاز اتان برای تامین خوراک پتروشیمی در دست ساخت و احداث است.

تزریق گاز فاز 12 پارس جنوبی به شبکه سراسری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تزریق گاز فاز 12 پارس جنوبی به شبکه سراسری تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی اکبر شعبان پور اظهار داشت: مراحل راه اندازی فاز 12 به نحو مطلوبی پیش می رود و اگر تنظیمات بخش توربین ها و کمپرسورها انجام شود، گاز به شبکه مصرف سراسری تزریق می شود، که امیدواریم این کار تا پایان سال صورت پذیرد.

وی گفت: هدف از توسعه فاز 12 پارس جنوبی تولید روزانه 81 میلیون متر مکعب گاز طبیعی جبرانی تزریق به خط 6 IGAT (خط لوله ششم گاز کشور)، 120 هزار بشکه میعانات گازی سنگین و 750 تن گوگرد گرانول است.