آرشیو دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۵۶۲۰
اجتماعی
۴

سلام ایران

تلفن تماس: 88769075

انتقاد از قطع درختان: آقای ونکی از عملکرد شهرداری منطقه 3 تهران انتقاد داشتند. به گفته این شهروند، شهرداری منطقه 3 هرچند وقت یک بار اقدام به قطع درختان باغ های منطقه می کند و بعد اعلام می کند که زمین باغ بایر است. مثلا چند شب پیش در خیابان سئول، 12 متری اول، پرسنل شهرداری ساعت 12 شب به باغی در این خیابان رفته و درختان آن را از ریشه کنده اند. البته با حضور نیروی انتظامی در محل و ثبت گزارش، خودروی آنها ضبط شد و به کلانتری انتقال یافت. این هموطن از مقام های شهرداری خواسته اند به این اقدام ها توجه کنند و رفتار پرسنل شهرداری را با دقت دنبال کنند تا خدای ناکرده حقوق زیست محیطی شهروندان پایمال نشود.

دقت در شروط پرداخت یارانه نقدی: خانم نوروزی در تماس شان از تیم اقتصادی دولت خواسته اند شرایط توزیع یارانه نقدی به نحوی باشد که به خانواده ها، اجحاف نشود. این شهروند گرامی به عنوان مثال گفته اند: «اگر فرزندان سرپرست خانوار کارمند و شاغل باشند چه لزومی دارد که درآمدشان را در فرم لحاظ کنند، چون فرزندان که درآمدشان را در خانه پدر و مادر خرج نمی کنند. پس لازم است در شروط پرداخت یارانه نقدی دقت بیشتری شود.»

آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی: یکی از شهروندان تهرانی از مسئولان صدا و سیما و رسانه ها خواسته در مورد فرهنگ آپارتمان نشینی به مردم اطلاع رسانی کنند. ایشان گفته اند با یک حساب سرانگشتی ساده می توان به این نتیجه رسید که تقریبا نیمی از مردم با مشکلات مربوط به زندگی در آپارتمان و رعایت نشدن حق همسایه ها دست به گریبان هستند. در گذشته سریال ها و فیلم های مناسبی برای بیان این معضل و آموزش درست آپارتمان نشینی و رعایت حقوق همسایه ها ساخته می شد. به عنوان مثال سریال «آیینه» نمونه خوبی از این کار بود، اما سال ها است که به این مهم پرداخته نمی شود. این هموطن اظهار امیدواری کرده اند تا با روش های جدید، فرهنگ آپارتمان نشینی به مردم آموزش داده شود.