آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

به علت عملکرد پایین، برخی از ادارات گمرک کشور تعدیل می شوند

مدیرکل امور استان های گمرک ایران گفت: برخی از اداره های گمرک کشور به دلیل عملکرد پایین تعدیل خواهند شد.

به گزارش ایرنا، «محمدحسین باغ عنایت» در جمع فعالان اقتصادی شهرستان ملایر افزود: در حال حاضر، 149 گمرک در کشور فعال است که برخی از آنها عملکرد پایینی دارند.

وی اظهار داشت: برخی کشورها می خواهند به عنوان رقیب صادراتی ایران، محصولات صادراتی خود را جایگزین صادرات ایران کنند که باید در این راستا مراقبت های لازم به عمل آید.

وی افزود: گمرک ایران برای کاهش زمان ترخیص کالابه دنبال اجرای سیستم اظهار از راه دور و ترخیص کالابه صورت اظهار الکترونیکی است.

باغ عنایت خاطرنشان کرد: هر اندازه کالابیشتر در گمرک بماند، ارزش صادراتی آن کاهش می یابد که باید جلوی این کار گرفته شود.وی ادامه داد: شرایط برای صادرکننده باید به گونه ای مهیا شود که دغدغه ای جز صادر کردن محصولات خود نداشته باشند.باغ عنایت بر لزوم توجه به اقلام صادراتی در شهرستان ملایر و افزایش میزان صادرات با کیفیت مطلوب تاکید کرد و گفت: بازار اروپا هم اکنون تشنه محصولات کشمش ایران است که این شهرستان سهم عمده ای در تولید و صادرات این محصول دارد.

وی تصریح کرد: به همین منظور، سال گذشته دولت میزان واردات سموم کشاورزی را کاهش داد و به دنبال ارگانیک کردن محصولات کشاورزی است.