آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۱۲۹۹
اقتصاد
۳

سرخط خبر

رویا رفیعی، مدیرکل دفتر امور طرح ها و تامین مالی معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص اعتبار330 میلیارد ریالی از منابع طرح اعطای کمک های فنی و اعتباری به صنایع برای تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و معدنی خبر داد. این اعتبارات در قالب تسهیلات ریالی به طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اعطا خواهد شد.

پس از افزایش 24 درصدی قیمت برق و انتشار اولین قبض برق خانگی، فعالیت شرکت ها و افراد سودجو برای فروش تجهیزات کاهنده مصرف برق افزایش یافته است که توانیر به مردم نسبت به خرید این تجهیزات و تخریب لوازم برقی در صورت استفاده از این کاهنده ها هشدار داد.

امروز یکی از بزرگ ترین خط لوله انتقال بنزین انواع هواپیماهای مسافری با هدف انتقال سوخت با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا و یاتا به طور رسمی افتتاح می شود. در حال حاضر به طور متوسط روزانه 5/1 تا 3 میلیون لیتر انواع بنزین هواپیما از تاسیسات ذخیره سازی نفت تهران به فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی منتقل می شود. بیش از 100 شرکت هوایی داخلی و خارجی، بنزین مورد نیاز خود را از مراکز سوختگیری هواپیمایی ایران تامین می کنند.

غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به افزایش20 درصدی بهای طلای سرخ، گفت: کشاورزان از 25 اسفند پارسال تا20 فروردین محصول خود را به بازار عرضه نمی کنند و از سوی دیگر تقاضا برای خرید نیز وجود دارد در نتیجه این محصول گران می شود. بهای این محصول از کیلویی حدود 3 میلیون و 900 هزار تومان به 4 میلیون و 500 تا 4 میلیون و 700 تومان رسیده است.

عباسعلی آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به سران سه قوه تصریح کرد:مهم ترین ایراد قانون جدید مبارزه با قاچاق کالاو ارز تعارض با ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، اهداف و سیاست های این برنامه و ناسازگار بودن قانون با شرایط اقتصادی است.