آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۲۹
صفحه آخر
۲۴
جریان

چرا سریالی درباره <پروفسور حسابی> ساخته نمی شود؟

مریم رضازاده

زندگی مفاخر و چهره های علمی و فرهنگی پر از فراز و نشیب هایی است که می تواند زمینه ساز تولید یک اثر نمایشی باشد. داستان زندگی این نوع انسان ها حتما پر از نکات مهمی است که برای رسیدن به موفقیت می توان از آن ها بهره جست.

از آن جمله پروفسور دکتر محمود حسابی دانشمند مطرح کشورمان است که همه او را می شناسیم.

ساخت و تولید سریال های الف ویژه در تلویزیون ما مرسوم است اما متاسفانه در بین این آثار رنگارنگ هنوز خبری از تولید اثری در مورد مرحوم پروفسور حسابی نیست. این در حالی است که اسناد و مدارک و حتی منزل دکتر در دسترس هست و با وجود چنین امکاناتی ساخت اثر برای دست اندرکاران آسان تر می شود.

ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی در این خصوص به امکانات موجود برای ساخت سریال اشاره دارد. ایرج حسابی به ایران می گوید: «همسر سابق مدیر عامل سابق سیما فیلم در شهرری مرکز آموزشی داشت و از من می خواستند که درباره زندگی دکتر آنجا صحبت کنم، من بارها خواستم که اثری درباره دکتر ساخته شود اما هیچ اقدامی در این خصوص نشد در حالی که برای ساخت آثار سطحی و بی تاثیر هزینه می کنند.»

او می افزاید: «480 هزار برگ سند از آقای دکتر باقی مانده است که می توان از آن ها استفاده کرد. ایران که فقط تهران نیست باید شرایطی فراهم کرد که تمام مردم کشور دکتر حسابی را بیشتر بشناسند و مستلزم این موضوع، ساخت سریالی است که تمام ابعاد و زوایای شخصیتی دکتر حسابی را نشان دهند.»

فرزند دکتر حسابی می افزاید: «دکتر حسابی می تواند الگوی مناسبی باشد. باید درباره چنین شخصیت هایی بیشتر گفته شود تا جوان ترها الگو بگیرند و نخواهند که مهاجرت کنند.»