آرشیو شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۹۴۵
سیاسی
۲

احمد خاتمی: مذاکره کنندگان ما نباید به دشمنان اعتماد کنند

سیداحمد خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: وقتی رییس جمهور امریکا حرف های نادرست می گوید رییس جمهور ما محکم باید به دهن او بزند. مردم ما مسوولان شجاع و با حماسه را دوست دارند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه تهران گفت: مسوولان امریکایی از کارتر تا اوباما در پی براندازی حکومت جمهوری اسلامی ما بودند و مدام دارند زهرشان را می ریزند. قرار بود پس از توافقنامه ژنو آنها مثل بچه آدم حرف بزنند ولی دیدیم که سه تحریم و پانزده بار تهدید نظامی پس از این توافقنامه انجام شد.

امام جمعه تهران گفت: جدیدا هم ساختمان بنیاد علوی که یک بنیاد خیریه بود و هیچ ربطی نیز به دولت ایران نداشت را مصادره کردند. کاخ سفید هم موافقت کرده تا درآمد حاصل از فروش این خیریه در راه به تعبیر آنان آسیب دیدگان از حملات تروریستی ایران خرج شود.

خاتمی افزود: برخی ها می گویند اگر مذاکرات شکست بخورد نظام شکست خورده و بدون ارتباط با امریکا حکومت ایران نمی تواند باقی بماند. همه اینها حرف است. نظام ما محکم است، شما مردم نیز مقاوم هستید، شما همان کسانی هستید که هشت سال تمام با دولت های استکبار جنگیده اید پس قطعا پیروز میدان شما خواهید بود.

وی در ادامه گفت: ولی به شرط آنکه به خدا ایمان داشته باشید و از او یاری بخواهید. عده یی می گویند تا چه وقت باید بگوییم مرگ بر امریکا. من در جواب می گویم تا وقتی که دشمن وجود دارد جهاد هم ادامه دارد.