آرشیو پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۶۳
ورزشی - اخبار کشور
۹
نکته ورزشی

آرامش را از کشتی فرنگی نگیرید!

سرویس ورزشی- پس از ناکامی تیم کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، جو عجیبی در این رشته ورزشی ایجاد شد. عده ای – از حامیان سرسخت محمدبنا – تمام تقصیرات را به گردن مسابقات انتخابی انداختند و از نقش پررنگ فدراسیون کشتی در ثبت این ناکامی سخن گفتند.

در مقابل عده ای دیگر کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی را مسبب این ناکامی می دانستند و همان نکته قدیمی را یادآور می شدند که بنا و همکارانش طی سال های گذشته با روش غلط «گلخانه ای» پیش رفته اند و از امر سازندگی غافل شدند. به همین دلیل هم در هر تورنمنتی که ستاره غایب بودند، با کوهی از مشکلات روبروA می شدیم.

قضاوت در خصوص مباحث مطرح شده برعهده کارشناسان اهل فن است؛ اما آنچه که در میان مورد تاکید بسیاری از دلسوزان کشتی بوده این است که باید تحت هر شرایطی آرامش کشتی حفظ شود.

خوشبختانه طی چند ماه گذشته کشتی در مسیر رو به رشد قدم برداشته و موفقیت های متوالی چه در آوردگاه های جهانی و چه در رقابت های آسیا – به ویژه در کشتی آزاد – موید همین نکته مهم است. حالااگر قرار باشد با مطرح شدن این مسایل مجددا حواشی بر متن غلبه کند، قطعا کشتی از مسیر واقعی خود خارج خواهد شد.

بهترین تصمیم در مقطع کنونی این است که فدراسیون به حمایت های خود از محمد بنا ادامه دهد تا این مربی که از سرمایه های ورزش ایران به حساب می آید با فراغ بال به فعالیت خود ادامه دهد. بنا با توجه به داشته های فنی اش که بسیاری به آن اذعان دارند، باید به کارخود در تیم ملی کشتی فرنگی ادامه دهد تا شاهد به بار نشستن تلاش هایش باشد.

فراموش نکنیم که جام جهانی کشتی فرنگی در پیش است و انتظار ها از ملی پوشان ایران بالا. ما در این مسابقات علاوه بر میزبانی، تمام ستاره های کشتی فرنگی را هم در اختیار داریم.

فرصت برای جبران ناکامی و شاد کردن دل مردم فراهم است، فقط به شرط آنکه همه ارکان کشتی از رسول خادم و محمد بنا گرفته تا مربیان و دست اندرکاران کشتی دست به دست هم دهند و از گل آلود کردن آب آن هم در شرایط کنونی، پرهیز کنند.