آرشیو پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۶۳
اخبار کشور
۱۰

واکنش آیت الله مکارم به صدور احکام بی سابقه حکومت مصر

آیت الله مکارم شیرازی احکام فله ای صادر شده از سوی حکومت مصر علیه حامیان اخوان المسلمین را محکوم کرد و با بی سابقه خواندن صدور چنین احکامی، سکوت الازهر در قبال این مسئله را نکوهش کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن صدور احکام وحشتناک از سوی حاکمان مصر، گفت: حاکمان مصر در حکمی عجیب و بی سابقه بیش از 700 نفر را محکوم به اعدام و 500 نفر را محکوم به حبس ابد کرده اند! من نمی دانم این ها این عدد را نمی دانند یا انسان ها را گوسفند می پندارند؟

آیت الله مکارم شیرازی افزود: ما از جمعیت اخوان المسلمین دل خوشی نداریم چراکه افراد متعصب خشکی هستند که از سلفی های تندرو و افراطی تبعیت می کنند و هم خود را بدبخت کردند و هم مصر را به چاله انداخته اند؛ اما این دلیل نمی شود که در مقابل چنین احکامی سکوت کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: ایراد ما به علمای الازهر است؛ شما چرا در قبال این مسئله و احکام بی سابقه در جهان اسلام ساکت هستید؟ به ما اعتراض نکنند که چرا در مسائل کشور ما دخالت می کنید، چرا که مراجع علما مرز ندارند و می توانند نسبت به تمام جهان اسلام قضاوت و اظهار نظر کنند.

وی افزود: این مسئله یک عیب دیگر دارد که جاده را برای رژیم غاصب اسرائیل صاف می کند و اگر آن ها حکم اعدام تعداد زیادی از مردم فلسطین را صادر کردند می گویند این احکام در کشورهای خودتان هم سابقه دارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: چنین حکم هایی برای جهان اسلام مایه ننگ است، متاسفانه من در مطبوعات و رسانه های خودمان هم نمی بینم که کسی این ها را نقد کند و زیر سوال ببرد.

این مرجع تقلید افزود: ما می خواهیم مصر همچنان در بین کشورهای اسلامی پیشرو باشد و الازهر در مقابل سلفی های نادان بدرخشد و در مقابل این مسائل بایستند و شجاعت داشته باشند.