آرشیو شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۲
اجتماعی
۴

خبر کوتاه

مخالفت نوربخش با فروش دارایی های تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با فروش دارایی های سازمان مخالف هستم و از انجام این اقدام جلوگیری کرده ام، چرا که دارایی ها خرج مخارج نخواهند شد. به گزارش ایسنا، سیدتقی نوربخش در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در این راستا در نخستین تصمیم از فروش دارایی های سازمان جلوگیری و کسری منابع را با بازگرداندن سود سهام قابل تقسیم و کمک دولت جبران کرده ایم.

بالاترین جایزه علوم رادیویی برای دانشمند ایرانی

دانشمند ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا موفق به دریافت مدال طلای «بالتازار ون در پول» از اتحادیه بین المللی علوم رادیویی (URSI) شد. پروفسور «نادر انقطاع» این جایزه را که بالاترین جایزه اتحادیه بین المللی علوم رادیویی است به دلیل سهم و ابتکارات پیشگامانه در نظریه الکترومغناطیسی و کاربردهای مواد کامپوزیتی دریافت کرده است. این جایزه هر سه سال یک بار برگزار و به دانشمندان برجسته ای داده می شود که دستاوردهای آن ها سهم چشمگیری در علم در 6 سال اخیر داشته باشد.

تعیین وام نوسازی بافت های فرسوده تا نیمه خرداد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان این که در سال جاری به 50 هزار واحد در بافت های فرسوده به منظور نوسازی تسهیلات بانکی ارائه خواهد شد گفت: میزان این وام بانکی در انتظار ابلاغ آیین نامه اجرایی آن است و هنوز نهایی نشده اما تا نیمه خردادماه سال جاری رقم این وام تعیین می شود به گزارش ایسنا، «عبادالله فتح اللهی» گفت: «کارمزد بازپرداخت این وام در سال گذشته 4 درصد بوده است، اما هم اکنون میزان این وام و کارمزد حاصل از آن مشخص نیست و در انتظار ابلاغ آیین نامه اجرایی است.»