آرشیو شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۲
حوادث امروز
۱۴

محاکمه بانکدار معروف انگلیس به جرم قاچاق کوکایین

گروه شوک: محاکمه رئیس سابق بانکی در انگلیس به جرم قاچاق کوکایین و متامفتامین در لندن آغاز شد. «پل فلاورز» 63 ساله که طی عملیات مخفی پلیس بازداشت شده بود پنجشنبه گذشته برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حضور یافت. وی در طول رسیدگی به پرونده اش بیان کرد که کوکایین و متامفتامین در اختیار داشته و از آن استفاده کرده است.

دادستان پرونده از دادگاه «مجیستریت» در این باره گفت: ماموران پلیس هنگام دستگیری متهم در خودروی وی 300 پوند (136 کیلوگرم) کوکایین و متامفتامین پیدا کرده اند. تحقیقات حاکی است این رئیس بانک برای تامین هزینه های مواد مخدر خود و قاچاق آنها از پول های بانک نیز سرقت می کرد. «پل فلاورز» در دفاع از خود گفت مدت 18 ماه است که از کوکایین برای کم کردن استرس ناشی از مرگ مادرش استفاده می کند.

«فلاورز» که در حزب کارگر و کلیسایی فعالیت داشت پس از رسوایی اخیرش تمامی فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورد. این بانکدار مشهور پس از خروج از دادگاه با ازدحام خبرنگاران روبه رو شد اما به پرسش های آنها پاسخی نداد.

کارشناسان در حال تحقیق و بررسی بیشتر در حساب های بانکی هستند تا در صورت مشاهده اختلاف حساب های بانکی در پرونده اتهامی این بانکدار منعکس کنند.

پلیس لندن بیان کرد که مردی به نام «گاوین ورونیک» 33 ساله اهل «لیدز» نیز در ارتباط با پرونده این بانکدار بازداشت شده است. وی متهم شده که به فلاورز مواد مخدر می فروخت.