آرشیو شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۲
بین الملل
۲۲

جریمه 500 پوندی برای تحریم کنندگان انتخابات مصر

کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، کسانی که انتخابات را در این کشور تحریم کنند، باید 500 پوند جریمه بپردازند.

به گزارش سایت الوطن العربی، عبدالعزیز سالمان، دبیر کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر ضمن طرح این تهدید که تحریم انتخابات یک اقدام غیر قانونی تلقی می شود، تصریح کرد: پرونده های افرادی که در انتخابات مشارکت نکنند، به دادستانی کل ارجاع داده می شود تا درخصوص دلایل غیبت آن ها در انتخابات تصمیم گیری شود و در صورتی که آن ها عذری مورد قبول داشته باشند، دیگر به ارتکاب اقدامی غیرقانونی متهم نیستند.

بر اساس این قانون، هر کسی که در انتخابات مشارکت نکند و عذری مورد قبول نیز ارائه ندهد، باید جریمه مالی به ارزش 500 پوند بپردازد.

هشدار السیسی به سردبیران مطبوعات برای پرهیز از شتابزدگی

عبدالفتاح السیسی، فرمانده سابق ارتش و نامزد کنونی ریاست جمهوری مصر سردبیران روزنامه ها را از تلاش برای برخورداری از آزادی بیان و دیگر حقوق برحذر داشت. السیسی که احتمال می رود در انتخابات ریاست جمهوری مصر در ماه جاری پیروز شود، روز پنجشنبه در دیدار و گفت وگو با سردبیران روزنامه های اصلی این کشور این هشدار را مطرح کرد. وی از سردبیران نشریات خواست با افشای فساد احتمالی، بر اصلاحات دراماتیک اصرار نورزند و به مقامات زمان دهند به کار های خود بپردازند.