آرشیو پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۶
پایداری
۱۰

ویترین

یادگاران

یادگاران عنوان مجموعه ای است دلنشین و خواندنی که با قلمی شیوا به بازنویسی خاطرات رزمندگان می پردازد و در فصل های بسیار کوتاه، فرازهایی از زندگی یکی از شهیدان را معرفی می کند. بیست و سومین شماره از یادگاران به شهید غلامرضا رضایی، یکی از امدادگران بسیجی اختصاص دارد که در 100 فراز تنظیم شده است.

در مقدمه این مجموعه آمده است: یادگاران بنا دارد تصویرهایی از سال های جنگ را در قالب خاطره های بازنویسی شده برای آنها که آن سال ها را ندیده اند، نشان دهد.

50 دقیقه با بهشتیان

کوتاه نویسی در عین تاثیرگذاری با نثری زیبا و جذاب، ویژگی مجموعه «5دقیقه با بهشتیان» است. موسسه روایت فتح، مبتکر و ناشر این مجموعه ده ها کتابچه از این مجموعه را تاکنون منتشر کرده است. هر کتابچه در قطع کوچک و تعداد صفحات محدود به ذکر چند خاطر از یکی از شهیدان اکتفا کرده و می توان با مطالعه چند دقیقه ای هر یک از این کتابچه ها یک عمر درس زندگی آموخت.

مادران

شنیدن اوصاف شهید از زبان مادر، لطف دیگری دارد. مادران دلبسته فرزندان شان هستند و لحظه لحظه قد کشیدن شان را به یاد دارند. مادر، فرزندش را می فهمد و با او همدل است. «مادران» مجموعه ای است که به شرح و وصف شهیدان از زبان مادران دلسوخته می پردازد و لحظه شنیدن خبر شهادت عزیزان شان را با قلمی احساس برانگیز شرح می دهد. پنجمین جلد از این مجموعه به روایت مادر شهیدان آقاجانلو از فرزندان شهیدش اختصاص دارد با عنوان «پسرانم برای انقلاب». روایت فتح، ناشر این مجموعه تاثیرگذار و احساس

برانگیز است.